دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان دوشنبه گذشته مقام معظم رهبری گفت: دولت پاسخگوی عدم رفع تحریم‌ها و بدعهدی آمریکا باشد.

روحانی نمی‌خواهد جواب اوباما را بدهد؟!

گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار داشت: دولت باید به آمریکاییها نشان دهد دستش در موضوع هسته‌ای بسته نیست. دولت باید پاسخ دهد چرا وقتی ایران به همه تعهدات خود یکجا عمل کرده است آمریکا در انجام تعهدات خود تعلل می‌ورزد.

وی افزود: قرار بود به محض امضای برجام همه تحریم‌ها برداشته شود این قولی بود که رئیس جمهور با امضای برجام به مردم وعده داده بود، این قول کی عملی می‌شود؟ مهلتی را دولت معین کند که اگر آمریکا و غرب به تعهداتش عمل نکرد، جمهوری اسلامی ایران، به وظیفه خود عمل کند.

حبیبی تصریح کرد: 3ماه است از موضوع حقوقهای نجومی و برخی پرداختهای نا متعارف می‌گذرد. قرار بود نجومی بگیران محاکمه، مجازات و وجوه به ناحق گرفته به بیت‌المال برگردد هیچ خبر رسمی از سوی دولت و دستگاههای نظارتی در این مورد به مردم داده نشده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مصاحبه رئیس جمهور و تصریح وی در بدعهدی آمریکا اظهار داشت: حالا که رئیس جمهور هم همراه مردم و مسئولان دیپلماسی پذیرفته است آمریکا بدعهدی کرده است باید توضیح دهد که باقی ماجرای مناقشه هسته‌ای ما با آمریکا چه می‌شود و درباره وعده‌های داده شده به مردم در این باره چگونه عمل خواهد شد؟

حبیبی ادامه داد: اوباما اخیراً تصریح کرده، تحریم‌ها را با سخت‌گیری اجرا می‌کند. آیا رئیس جمهور نمی‌خواهد پاسخ او را بدهد؟

وی با اشاره به مصوبه دولت در مورد قراردادهای نفتی بیان داشت: اولین اصل، اصل شفافیت است دولت هر چه شفافیت در این مورد با مردم و منتقدین داشته باشد به نفع دولت خود خواهد بود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات یمن، سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: بحمدالله تروریسم در منطقه نفس‌های آخر را می‌کشد اگر ناتو و آمریکا به آنها تنفس مصنوعی ندهند این نفس به زودی قطع خواهد شد. تروریستها در سوریه در محاصره هستند. عراقی‌ها برای آزادی موصل آماده می‌شوند. ان‌شاءالله به زودی خبرهای خوبی از منطقه دریافت کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دهه کرامت گفت: ملت ایران افتخار دارد پاسدار حریم فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی افزود: دهه کرامت فرصتی برای تبلیغ و نشر معارف نبوی، علوی و رضوی است. نعمت وجود امام رضا(ع) یک موقعیت جهانی برای کشورها فراهم کرده است. امروز مناظرات امام رضا(ع) پاسخگوی بسیاری از شبهات مطرح شده در باره اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت جانباز رجب محمدزاده اشاره کرد و گفت: بابا رجب آینه تمام نمای صبرو اخلاص و هم نفس فرشتگان در جامعه انقلابی ما بود.

وی افزود: بابا رجب مصداق واقعی ذخیره انقلاب در جامعه ما و پاسدار امانت‌داری نظام بود. او ۲۹ سال پس از جنگ در میان ما بود، صورت او خطوط همه عملیات رزمندگان اسلام را به تصویر کشیده بود و سیرت او زیبایی‌های انقلاب و اسلام را در صیانت از نظام به نمایش می‌گذاشت.

وی با تشکر از آستان قدس رضوی که پیکر پاک بابا رجب را در حرم رضوی پذیرا شد، گفت: ان‌شاءالله در بهشت برین در کنار اولیاء و انبیای الهی خواهد بود.

حبیبی در پایان روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: روز خبرنگار زمینه ای است تا یک مطالبه ارزشی از سوی خبرنگاران مطرح شود و آن اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات است ما اگر بخواهیم مسیر شفافیت را در کشور طی کنیم باید قانون دسترسی آزاد به اطلاعات  اجرایی شود و مسئولان خود را متعهد به اجرای مفاد این قانون بدانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.