رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای ایران گفت که طرح های زیادی برای نوسازی زیرساخت های فرودگاهی کشور پس از امضای برجام در دستور کار قرار گرفته است که بزودی نتایج آن به عنوان خبرهای خوش پسابرجامی اعلام خواهد شد.

 خبرهای خوش پسابرجامی برای زیرساخت های فرودگاهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،رحمت الله مه آبادی روز یکشنبه در حاشیه آئین معارفه مدیرکل جدید فرودگاه های مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تاکنون مذاکرات زیادی با سرمایه گذاران خارجی برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی ناوبری ها و رادارها در فرودگاههای کشور انجام شده است.
وی ادامه داد : برخی ازاین مذاکرات نیز به صدور موافقتنامه ها منجر شد که با رایزنی ها و بررسی همه جانبه به دنبال انعقاد قرارداد برای اجرای کار هستیم.
رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشورگفت : ما برای انعقاد قرارداد با شرکت های سرمایه گذارخارجی برای توسعه زیرساخت ها هیچ گونه عجله ای نداریم و قراردادها را براساس مصالح ملی تنظیم و امضا می کنیم .
وی افزایش آمار پروازهای داخلی و خارجی را از مزیت های اصلی ناشی از لغو تحریم ها در صنعت هواپیمایی و فرودگاهی کشور اعلام کرد و افزود : با لغو تحریم ها برای نخستین بار در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیک پروازی برای ما قابل لمس شد.
مه آبادی افزود: همچنین دراوج ترافیک سفرها، ما به نقاط ضعف زیرساختی در فرودگاههای کشور پی بردیم و اگر این ضعف های زیرساختی حل نشود، در سنوات آینده صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان شریان اصلی اقتصادی با مشکل مواجه می شود.
** نوسازی رادارهای فرودگاهی دراولویت اول
مه آبادی گفت که تحریم چندین ساله مشکلات زیادی را در حوزه زیرساخت راداری و اتوماسیون اداری فرودگاههای کشور و به طور کلی در صنعت ناوبری فرودگاهی ایجاد کرده بود و دولت های سازنده نیز به دلیل تحریم حاضر به همکاری برای نوسازی نبودند.
وی اضافه کرد : پسابرجام موقعیت خوبی را ایجاد کرد تا بتوانیم این حوزه ها را نوسازی و بازسازی کنیم و قراردادهایی در زمینه نوسازی راداری با شرکت های سازنده امضاء کنیم .
مه آبادی گفت : تا نیمه نخست سال آینده اجرای طرح نوسازی رادارهای فرودگاهی در فرودگاههای کشور به پایان می رسد.
وی افزود : برای حوزه اتوماسیون اداری فرودگاههای کشور نیز توافقاتی انجام شده که پس از تکمیل نوسازی و بازسازی رادارهای فرودگاه، این حوزه نیز دردستور کار قرار داده می شود.
رئیس هیات مدیره فرودگاههای کشور گفت که با تلاش متخصصان داخلی در مدت تحریم بخش راداری و اتوماسیون اداری به خوبی مدیریت شد و در واقع پسابرجام فرصت خوبی برای نوسازی رادارها و اتوماسیون اداری در فرودگاههاست.
وی افزود : متاسفانه به دلایل مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پیش از دولت تدبیر و امید به زیرساخت های فرودگاهی کشور بی توجهی زیادی شده بود و برخی از مشکلات زیرساختی نیز از این بی توجهی ایجاد شده است.
مه آبادی گفت : در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به صنعت فرودگاهی و تجهیز زیرساخت ها شده و با همکاری مجلس شورای اسلامی قوانین خوبی برای توسعه زیرساخت ها به تصویب رسیده است .
وی دریافت مطالبات فرودگاهها از شرکت های هواپیمایی، حذف خدمات رایگان فرودگاهها به برخی نهادهای دولتی و عمومی و آزاد سازی نرخ بلیت را از جمله مهم ترین کمک های دولت ومجلس شورای اسلامی به تامین زیرساخت های فرودگاهی دانست.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای ایران برای شرکت در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرودگاه های مازندران به این استان سفر کرد.
مازندران سه فرودگاه در شهرهای ساری ، نوشهر و رامسر دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.