قدس آنلاین-تبریز: مهمترین دستاورد سومین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تبریز انتقال تجارب هنرمندان داخلی و خارجی است.

اشاعه فرهنگ اسلامی در سومین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، شهردار تبریز در بازدید از مراحل آماده سازی سومین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تبریز گفت: علاوه براینکه آثار خلق شده در این سمپوزیوم در سطح شهر تبریز نصب می شود، انتقال تجارب هنرمندان داخلی و خارجی در این رشته هنری یکی دیگر دستاوردهای برگزاری این دوره می توان نام برد.

دکتر صادق نجفی با اشاره به اینکه دوره های اول و دوم سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز در سطح کشور برگزار شد افزود: برخلاف دوره های گذشته سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز به صورت بین المللی و با حضور کشور های مختلف برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هنرمندان شرکت کننده در سومین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی با طول کارگاهی بیش از یک کیلومتر  به مدت حدود  یک ماه یک کار بزرگ و ارزشمند توسط سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز ادامه داد:  نه تنها در سطح کشور بلکه در خاورمیانه نیز بی نظیر است و نتیجه  این کار میتواند در تحول سیمای بصری شهر تبریز بسیار موثر باشد.

نجفی اعلام کرد: 45 هنرمندان مجسمه ساز سنگی در این سمپوزیوم شرکت کردند که از این تعداد  28 هنرمند از کشورهای مختلف جهان و 7 هنرمند از استان آذربایجان شرقی و 10 هنرمند مجسمه ساز از سایر استان های کشور در این سمپوزیوم حضور دارند.

طرح های موضوعی در اجرای این دوره از سمپوزیوم با هدف القاء و اشاعه فرهنگ بومی و اسلامی در جهان است و گردشگران و بازدید این آثار توسط گردشگران خارجی می تواند نقش فرهنگ اسلامی در جامعه مدنی را نمایان کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.