قدس آنلاین –اراک –الهه موحد: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی، مهمترین خیمه گاه حفظ نظام اسلامی است.

امر به معروف و نهی از منکر مهمترین خیمه گاه حفظ نظام اسلامی

سردار محسن کریمی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین افزود: برای حفظ نظام اسلامی همه اقشار جامعه باید تلاش کنند و هر کس که در این راه تلاش بیشتری کند، آمر به معروف است.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دارای ابعاد فردی و اجتماعی است که تاثیر به سزایی در حفظ نظام اجتماعی دارد.
سردار کریمی تصریح کرد: حفظ عزت و آبروی ملت ایران، اعتلای فرهنگ اسلامی، تربیت نیروهای انسانی متعهد و کارآمد و همگانی کردن اخلاق اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر میسر می شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: مهمترین ناهنجاری در جامعه تفرقه، جدایی ،غفلت و نداشتن بصیرت است و در جامعه ای که در آن وحدت و بصیرت نباشد، محکوم به زوال و نابودی است.
وی گفت: اکنون 250 مربی در استان مرکزی سبک زندگی اجتماعی را بر اساس آموزه های دینی آموزش می دهند، تا اخلاق اسلامی همگانی شود.
امام جمعه خمین هم در این نشست گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی و با لحن مهربانانه و ادب اسلامی در جامعه بسیار تاثیر گذار است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی افزود: اکنون بیش از 600 نفر مرد و زن برای مشارکت در تذکر لسانی و امر به معروف در این شهرستان ثبت نام کردند که 430 نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهد.
وی تاکید کرد: اهمیت و لزوم اجرای این فریضه باید در رسانه ها به ویژه صدا سیما بیان شود و در کتب مدارس و دانشگاه گنجانده شود تا جایگاه اصلی این فریضه در جامعه تبیین شود.
 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.