فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: نقدها درباره فیش های نجومی دولت غیر منصفانه است.

 نقدها درباره فیش‌های نجومی دولت غیرمنصفانه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سعید لیلاز سردبیر روزنامه سرمایه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مناظره با عباس سلیمی نمین که در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی شهید بهشتی با موضوع آزاداندیشی و نقد منصفانه برگزار شد، درباره مرز باریک بین نقد منصفانه و آفت‌رسانه گفت: اگر ما هر قیدی به نقدها و آزادی بزنیم نهایتاً باید به این مسئله پاسخ داد که مرز منصفانه و غیر منصفانه بودن نقدها و ملاک آن جز حاکم چیست. هر مقدار این مرز بندی محدود شود پر و بال بیشتری به استبداد داده می‌شود و باید این سوال را پرسید چه نقدی منصفانه است و چه نقدی منصفانه نیست. چطور زمانی که نشریه‌ای به دیگری گفت «دَیوث» اشکالی ندارد اما وقتی کسی به کس دیگری گفت بالای چشمت ابرو است، نقدش غیرمنصفانه می‌شود. 

وی در ادامه افزود: هر مقدار قید کمتری به رسانه بزنیم خدمت بزرگ‌تر به آزادی کردیم. من 2 رکن برای فساد مالی و اقتصادی می‌دانم یکی اندازه دخالت دولت و دیگری استبداد است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با غیرمنصفانه خواندن نقدها در مسئله فیش‌های نجومی گفت: در مسئله فیش‌های نجومی جناح راست نقدهای غیرمنصفانه‌ای علیه دولت روحانی کرد. 

لیلاز با اشاره به لزوم کاهش قید زدن به نقد و رسانه گفت: هر کس بر پایه منافع خودش قیدی به نقد و رسانه می‌زند. همانطور که کسانی می‌گفتند دموکراسی مهم نیست، مسئله آب و نان مردم است با از بین بردن دموکراسی، آب و نان مردم را هم قطع کردند. 

سردبیر روزنامه سرمایه در ادامه افزود: این دولت بیشتر از همه دولت‌ها زیر ذره‌بین بوده است و همین باعث کاهش فساد در دولت می‌شود. وقتی سازمان بازرسی تعطیل می‌شود 300 میلیارد دلار از بودجه کشور گم شده و دیگر پیدا نمی‌شود. 

وی در پایان گفت: من معتقدم آزادی را باید پاس بداریم. هرگاه ما به نقد قید بزنیم، نمی‌گذاریم جلوی فساد گرفته شود و هرچه بیشتر قید بزنیم به استبداد کمک کرده‌ایم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.