مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: یکی از برنامه‌ها و طرح‌هایی که برای سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده، برگزاری جشنواره «کاروان آفتاب» به‌صورت بین‌المللی است.

«کاروان آفتاب» در سال ۲۰۱۷ بین‌المللی برگزار خواهدشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سیدسعید سرابی در آیین افتتاحیه جشنواره «کاروان آفتاب» که در محل ساختمان صبای صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امید است در سنوات آتی نیز این جشنواره با کیفیت‌ بیشتری و در حرم مطهر رضوی برگزار شود.

وی ادامه داد: 15 موضوع و بخش برای نمایشگاه کاروان آفتاب پیش‌بینی شده‌ است که در آن تنوع و گستردگی در عرصه‌های مختلف مدنظر قرار داده شد.

سرابی با بیان اینکه امسال به برکت همدلی و هماهنگی بین ادارات، ارگان‌ها اتفاقات خوبی رقم خورد، تصریح کرد: از جمله آن اتفاقات این بود که در دهه کرامت، ستادی در قالب ستاد گرامیداشت این دهه شکل گرفت و برنامه‌ها و فعالیت‌هایی گوناگون توسط سازمان‌ها و نهادها مشخص شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: بخش‌های دانشگاهی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی، پارک علم و فناوری، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، کتابخانه‌ها، انجمن سینمای جوان و... از جمله این دستگاه‌ها بودند.

وی اظهار کرد: 45 سازمان و نهاد برنامه‌های خود را ارائه دادند که در این میان برخی سازمان‌ها مانند شهرداری و آستان‌قدس رضوی با فعالیت‌های شاخص‌تری همراه بودند.

سرابی ادامه داد: هماهنگی 45 برنامه و 35 هزار فعالیت در سال جاری برای دهه کرامت، توسط دستگاه‌ها و بخش‌های مردمی نیز اتفاق دیگری بود که باعث شد که این رخداد بزرگ به صورت متمرکز برای آحاد مردم و علاقه‌مندان به معارف رضوی درنظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره نیز که از سری برنامه های دهه کرامت در سال جاری است به مدت 7 روز از 18 مردادماه تا 24 مردادماه دایر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با بیان اینکه از قدم‌گاه‌های امام رضا(ع) نیز آثاری در این نمایشگاه وجود دارد، عنوان کرد: 25 استان آثار فرهنگ رضوی خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند که از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) و با محوریت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است.

سرابی تصریح کرد: نقالی، پرده‌خوانی، رونمایی از کتاب و برگزاری کارگاه‌های تخصصی از جمله برنامه‌هایی است که برای 7 روز برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شده‌است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.