«صوفی میزان الرحمان »یکی از علمای اهل سنت بنگلادش با بیان اینکه شکوه و زیبایی حرم حضرت رضا(ع)وصف ناشدنی است،بیان کرد:من به نقاط مختلف دنیا سفر کرده ام اما براین باورم که شکوه و عظمت بارگاه رضوی حتی از برجسته ترین بناهای تاریخی در اقصی نقاط جهان نیز بیشتر است.

شکوه و زیبایی حرم مطهر امام رضا(ع)وصف ناشدنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح «زیرسایه خورشید»؛کاروان فرهنگی_تبلیغی زیرسایه خورشید ،امروز وارد شهر « چیتاگانگ » بنگلادش شد وبا جمعی ازارادتمندان اهل بیت (ع)دیدار داشت.در این دیدار «صوفی میزان الرحمان»عالم برجسته اهل سنت این شهر،از تجربه سفر خود به مشهد وحضور در بارگاه منور امام هشتم گفت و تاکید کرد:در این مکان شخصیت برجسته و امام شیعیان مدفون است و از کرامات وعلم آن بزرگوار مطالب بسیاری نقل شده است. وی همچنین با اشاره به اشعارعرفانی شعرای برجسته ایرانی نظیر مولوی،سعدی،عطار،خیام وحافظ گفت:ما ازاین اشعار درخطبه ها و مجالس خود بهره زیادی می بریم.

درادامه این دیدار ،حجت الاسلام والمسلمین مرویان مبلغ کاروان «زیرسایه خورشید»نیز با اشاره به اشعار عرفانی امام خمینی(ره)وعلاقه ایشان به محی الدین عربی،به ذکر نمونه هایی زیبا ومرتبط از اشعار رهبرکبیر انقلاب پرداخت ومتذکر شد:اگر اشعار امام خمینی(ره)به زبان بنگلالی ترجمه شود،عرصه جدید و ویژه ای از عرفان به روی مردم این کشور گشوده خواهد شد.

این مطلب مبلغ کاروان رضوی،مورد استقبال صوفی میزان الرحمان قرار گرفت و در پاسخ عنوان کرد:من دانشگاهی را تحت مدیریت خودم دارم وحتما اگر خدا بخواهد این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

این گزارش حاکیست؛درپایان این دیدار،هدایای متبرک آستان قدس رضوی به جمع حاضر اهدا گردید.در ادامه کاروان مبلغان وخدام رضوی به روستای دورافتاده ومحروم«چاتربر»سفرکردودرحسینیه آن به اجرای برنامه های معنوی پرداخت که بسیار مورد اشتقبال اهالی قرارگرفت.

گفتنی است؛شهر«چیتاگانگ»از مراکز اهل سنت بنگلادش است که اهالی آن محب اهل بیت(ع) به شمار می آیندومقرر است،کاروان فرهنگی_تبلیغی رضوی در مدت حضورخوددرآن ،با شیوخ اهل سنت وهزاران نفر از محبان اهل بیت(ع)دیدار داشته باشند.لازم به ذکر می باشد؛اکثریت جمعیت 160 میلیونی بنگلادش مسلمان واهل سنت هستند؛اما عمدتا محب اهل بیت (ع9و حتی انتخاب اسامی چون عالمگیرحسین،امام حسین ،ولایت حسن و.... در میان ایشان شایع می باشد. نکته قابل توجه ،تلاش وهابیت برای نفوذ به طبقات مختلف اجتماعی دراین کشور است که با صرف هزینه زیاد نظر به فقر حاکم،انجام می گیرد ،همین امر،ماموریت «کاروان زیرسایه خورشید»رادراین کشور بسیارسنگین کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.