قدس آنلاین – اراک- موحد: سفیر کره جنوبی گفت: کالاهای ایرانی در بازار کره متداول نیست و ایران را تنها به خاطر نفت می‌شناسند روابط نزدیکی بین مردم ایران و کره جنوبی وجود ندارد و افراد بسیاری بین این دو کشور جا بجا نمی شوند.

کالاهای ایرانی در بازار کره متداول نیست /روابط نزدیکی بین مردم ایران و کره جنوبی وجود ندارد

"کیم سئونگ-هو" طی نشستی با  فعالان اقتصادی استان مرکزی اظهار کرد: روابط سیاسی خوبی بین ایران و کره جنوبی برقرار است که می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت دو کشور و توسعه روابط فی‌مابین باشد.

 وی افزود: اگر روابط بازرگانی قوی بین ایران و کره شکل بگیرد، سرمایه‌ای است که باعث پیشرفت هر دو کشور در آینده خواهد بود.

 "سئونگ-هو" در خصوص روابط سیاسی ایران و کره جنوبی گفت: روابط سیاسی خیلی نزدیکی میان ایران و کره جنوبی وجود ندارد چون از نظر جغرافیایی به هم نزدیک نیستند و یک فاصله جغرافیایی وجود دارد.

 سفیر کره جنوبی همچنین عنوان کرد: روابط نزدیکی بین مردم ایران و کره جنوبی وجود ندارد و افراد بسیاری بین این دو کشور جا بجا نمی شوند.

 وی ایجاد روابط بازرگانی را یک عامل بسیار مهم و ضروری برای ارتباط هرچه بیشتر دو کشور دانست و گفت: این عامل منجر به افزایش روابط میان دو کشور خواهد شد و در این خصوص لازم می‌دانم اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

 "سئونگ- هو" در ادامه با اشاره به کاهش روابط تجاری بین ایران و کره اظهار کرد: ما نیاز داریم روابط‌مان را متنوع کنیم و قطعا حیطه‌ها و حوزه‌های بیشتری برای همکاری وجود دارد.

 سفیر کره جنوبی با بیان اینکه روابط میان دو طرف صرفا به خرید و فروش ختم نشود، بر عمیق‌تر شدن روابط تاکید کرد و گفت: تاکنون 97 درصد مهم‌ترین روابط بازرگانی میان ایران و کره جنوبی روابط نفتی و مابقی در زمینه ماشین‌آلات و موبایل بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم روابط‌مان را عمیق‌تر، گسترده‌تر و ماندگارتر کنیم و جهت نیل به این هدف می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام دهیم و تکنولوژی را به یکدیگر انتقال دهیم. این پیامی است که دولت کره می‌خواهد به مردم ایران و فعالان اقتصادی منتقل کند.

 "سئونگ-هو" در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به یکی از فعالان اقتصادی استان در خصوص استفاده مردم ایران از محصولات و کالاهای کره‌ای و عدم استفاده کالاهای ایرانی توسط مردم کره، گفت: کالاهای ایرانی در بازار کره متداول نیست و ایران را تنها به خاطر نفت می‌شناسند.

 سفیر کره جنوبی با اشاره به وجود فرش‌های ایرانی در کره، بیان کرد: شهرت فرش های ایرانی در بازار کره بسیار است، اما بازاریابی توسط ایران به این منظور صورت نگرفت است در صورتی که می‌بایست به منظور صادرات این محصول بازاریابی صورت گیرد.

 وی ادامه داد: قیمت این کالای ایرانی بسیار گران است و چون در تابستان کره از آب و هوای مرطوبی برخوردار است مردم کره نگرانند که فرش‌ها مورد آسیب قرار گیرند.

 سئونگ-هو" ضمن تاکید بر همکاری تنگاتنگ برای داشتن روابط ماندگار بین طرفین گفت: حفظ روابط فی‌مابین به روابط تنگاتنگ میان بازرگانان و دولتمردان هر دو کشور بستگی دارد.

 سفیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: مراودات تجاری بین دو کشور تعیین‌کننده این مهم است که چه مقدار پول جابجا می شود و به چه میزان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

 وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ نوع تحریم خاصی وجود ندارد و بانک‌ها می‌توانند از طریق یورو مراودات تجاری انجام دهند.

 " سئونگ-هو" گفت: می‌توانم نظر قطعی در خصوص تشکیل اتاق بازرگانی بین ایران و کره بدهم چرا که این مهم به تصمیم کمیسیون مربوطه بستگی دارد، اما تشکیل چنین اتاقی لازم و ضروری است و پیگیر این موضوع هستم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.