معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اعزام ۳۵۰۰ اردوی جهادگران رضوی به سراسر کشور با همکاری بسیج سازندگی تا پایان سال خبر داد.

  اعزام ۳۵۰۰ اردوی جهادگران رضوی به سراسر کشور تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری که در معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین اقدامات و تشریح برنامه‌های این معاونت در امدادرسانی به محرومان پرداخت و مهمترین رسالت معاونت امداد مستضعفان را تحقق مطالبات رهبری درباره موضوع خدمت رسانی به محرومان خواند و تصریح کرد: موضوع خدمت به محرومان و نیازمندان علاوه بر اینکه از مبانی دین مبین اسلام است، جایگاهی رفیعی در نظام مقدس اسلامی دارد و اگر این موج کمک‌رسانی به محرومان در سراسر کشور اشاعه یابد، قطعا ارتقای اعتماد عمومی و تحکیم پایه‌های نظام مقدس اسلامی را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز مسئله امدادرسانی به محرومان در آستان قدس رضوی با یک انسجام ویژه در حال پیگیری است، تصریح کرد: معاونت امداد مستضعفان از هیچ تلاشی برای گره گشایی از مشکلات محرومان دریغ نخواهد کرد، اما باید توجه داشت که بارگاه منور رضوی تنها مجموعه مسئول در قبال محرومان در کشور نیست. رفع فقر و محرومیت در جامعه در گروی سیاست‌های کلان اقتصادی دولت است و آستان قدس رضوی در عرصه کمک رسانی به محرومان با بهره از ظرفیت‌های معنوی و هم افزایی خیرین، به سازمان‌های مسئول کمک رسانی خواهد کرد.
خاکسار با تاکید بر این مطلب که معاونت امداد نه به دنبال موازی کاری با دیگر سازمان‌هاست و نه می خواهد جایگزین ارگانی شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت اساسی در خدمت به محرومان برعهده نهادهایی است که در این زمینه وظایف قانونی دارند، لذا تمامی درخواست‌ها و طرح مشکلات مردمی باید از طریق این مراکز پیگیری شود و آستان قدس رضوی نیز امداد رسانی‌های خود را به واسطه سازمان‌های امداد رسان رسمی کشور انجام خواهد داد.
وی منابع مالی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی را بسیار مختصر توصیف کرد و افزود: در حوزه امدادرسانی تلاش آستان قدس رضوی، بهره از ظرفیت‌های معنوی بارگاه منور رضوی و انسجام بخشیدن به ظرفیت‌های مردمی برای خدمت به نیازمندان است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، از حضور خادمان پزشکی در 12 منطقه محروم مشهد خبر داد و گفت: در دهه کرامت رضوی با همکاری جامعه بسیج پزشکی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت معنوی آستان قدس رضوی، گروه‌های پزشکی به 12 منطقه محروم مشهد مراجعهمی کنند و خدمات درمانی و ارائه دارو را به صورت کاملا رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.
خاکسار درباره «طرح ضامن آهو» نیز توضیح داد: طرح ضامن آهو که برای آزادی زندانیان غیر عمد برگزار می‌شود، امسال جدی‌تر و قوی‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد و منحصر به دهه کرامت نمی‌شود، بلکه در طول سال ادامه خواهد داشت که امیدواریم حضور معنوی، همراهی و حمایت آستان قدس رضوی، کمک‌های بیشتر مردم را برای این امر خیر جلب کند.
وی از توزیع هزاران بسته کمک‌های غذایی به عنوان یکی دیگر از اقدامات معاونت امداد مستضعفان یاد و خاطرنشان کرد: تاکنون 30 هزار نفر در طرح «زائران مهر درخشان رضوی» به‌عنوان زائر اولی‌ به مشهد مقدس مشرف شدند که در این بخش نیز عمده‌ای کمک‌ها و ارائه خدمات را خیرین مردمی بر عهده دارند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، با بیان اینکه 6 هزار نامه تاکنون به آستان قدس رضوی رسیده است، گفت: عملی کردن تمامی درخواست ها، نه در توان و نه مربوط به آستان قدس رضوی است، اما با این وجود تمامی نامه‌های ارسالی پاسخ داده می‌شود که این پاسخ‌ها عموما در مقام مشاوره و راهنمایی است که این نیز با کمک‌ خادمین افتخاری انجام می‌شود.
وی در ادامه به اطعام نیازمندان مناطق محروم کشور در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: همزمان با روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام سفره اطعام رضوی در 250 شهرستان و 800 نقطه با 600 هزار اطعام پهن خواهد شد.
خاکسار در بخش پایانی سخنان خود به تشریح طرح «خادمین رضوی» پرداخت و تصریح کرد: در این طرح هر فردی در هر جای این کره خاکی باشد، می‌تواند به جرگه خادمان بارگاه منور رضوی بپیوندد و منشاء خیری برای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اضافه کرد: در دوره جدید و پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سمت تولیت آستان قدس رضوی و خصوصاً نظر به مفاد حکم انتصاب ایشان از سوی رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(حفظه الله) که تأکید ویژه‌ای بر رسیدگی و خدمت به مستمندان و توجه بر احوال محرومان شده، این زمینه فراهم شده که عموم علاقه‌مندان و آرزومندان خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و سایر نقاط محروم بیابند.
وی گفت: این طرح هم‌اکنون در 3 استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی صورت می‌گیرد و تاکنون 2 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.