امام جمعه موقت تهران گفت: در شرایط کنونی مذاکره مشکلات ما را حل نمی کند و راهگشای ما نخواهد بود، این حرف من سیاسی نیست بلکه ولایی است.

  مذاکره مشکلات ما را حل نمی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،  آیت الله احمد خاتمی سه شنبه شب در آیین بزرگداشت احمد بن موسی(ع)، در حرم مطهر شاهچراغ با بیان اینکه مبارزه در راه خداوند خستگی و پشیمانی ندارد، گفت: زنده بودن فرهنگ مقاومت راهگشای تمام امور کشور ماست و مردم ما باید پای آرمان های خود بایستند تا توطئه های ناحقان خنثی شود.

آیت الله خاتمی عنوان داشت: زمانی که دشمن دید نمی تواند با توطئه و کودتاهایی مانند جنگ تحمیلی و فتنه ۸۸ به مردم ما ضربه بزند از راه قدرت اقتصادی وارد میدان دشمنی شد که مقام معظم رهبری برای مقابله با این رویکرد دشمنان، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را مطرح کردند.

وی معنای اقتصاد مقاومتی را این چنین بیان کرد که کشور را به گونه ای بسازیم که تکان های اقتصادی وضع معیشت مردم ما را متزلزل نکند و برنامه ریزی ها در این زمینه به درون کشور باشد و تولید داخل رونق و رواج گیرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دولت باید قدرت خود در عرصه اقتصادی را در راه اقتدار دین به کار گیرد تا دشمنان توانند از این روزنه به ما ضربه بزنند تصریح کرد: اینکه کسی بگوید در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور هیچ کاری انجام نشده درست نیست و اعتقادی به این حرف ندارم زیرا کارهایی در این زمینه انجام شده است.همه برنامه ریزها در کشور باید بر اساس تقویت دین و معنویت مردم باشد و هزینه های بیت المال باید در راه اعتلای مردم هزینه شود.

آیت الله خاتمی گفت: در اوج دریافت حقوق های نجومی و غیر متعارف آنچنانی توسط برخی از مدیران تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و شورای عالی حوزه علمیه قم حتی یک ریال هم حقوق نمی گیرند و خدمت افتخاری به مردم ارائه می دهند که حاصل این نوع کار کردن ها آبادانی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه وضع حجاب کشور سنخیتی با نظام اسلامی ندارد عنوان کرد: امروز حتی یک نفر هم نمی تواند بگوید که وضع حجاب کشور اسلامی است و بدحجابی و بی حجابی های فراینده هیچ سنخیتی با نظام اسلامی ما ندارد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: در عرصه بد حجابی تنها مچ گیری دردی را دوا نمی کند و تنها مطالبه ما در این بخش اجرای قانون حجاب و عفاف سال ۱۳۸۶ در کشور هستیم.

او ادامه داد: این قانون ۳۱۲ ماده دارد که در زینه حجاب و عفاف به ۲۵ دستگاه تعیین تکلیف کرده است و این درحالی است که مسئله حجاب را نمی توان تنها بر عهده نیروی انتظامی قرار داد و تمام دستگاه ها باید در این عرصه وارد شوند تا نابسامانی این عرصه به سامان برسد.

آیت الله خاتمی عنوان داشت: در مسئله حجاب خانواده ها نیز سهم مهم و موثری دارند و نمی تواند در این عرصه تنها منتظر فعالیت دولت و قوه قضاییه باشیم بلکه پدران و مادران ما زمانی که دخترانشان می خواهد با حجاب بد از خانه به جامعه بیاید باید جلوی آنها را بگیرد و فرزندان خود را نصیحت کند و نمی تواند منتظر بود تا نیروی انتظامی برخورد کند.

وی گفت: نباید هر راه بیراهه ای را به نام جوانی نادیده بگیریم بلکه خانواده ها باید خود و فرزندانشان را از آتش جهنم نجات دهند و به وطیفه خود در قبال بدحجابی در جامعه عمل کنند.

خاتمی افزود: امروز دنیای استکبار در پی نابود کردن انقلاب اسلامی و اسلام است و مسایلی مانند مسئله هسته ای و حقوق بشر بهانه است زیرا آنها می دانند که ما به دنبال بمب اتم نیستیم و در قضیه حقوق بشر نیز خود آنها در خط مقدم زیر پا گذاشتن حقوق مردم کشور خود و جهان هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: عموم مردم به ویژه سیاسیون باید بدانند که اگر ما در مقابل دنیای استکباری و دشمنان کوتاه بیاییم می شود مسایلی مانند برجام، زیرا در برجام مردم ما و ناظران بین المللی دیدیم که با وجود گذشت شش ماه از برجام و عمل کردن ما به تمام تعهدات و بند بند قراردادهایمان اما آنها به هیچ یک از قراردادهایشان پایبند نبودند و حرف های آنها بازی بود.

وی اضافه کرد: آنها با این بازی گمان کردند که می توانند از قدرتمندی ایران بکاهند اما متعهد نبودن آنها به اصول خودشان برای همگان روشن شد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مانورهای موشک های هزار و ۵۰۰ کیلومتر و دو هزار کیلومتر ایران همزمان با مسئله برجام ادامه داد: معنای این مانورها در آن زمان به این معنا بود که ما مذاکره از موضع قدرت و نه ضعف است و ما پایبند قراردادها و تعهد خودمان هستیم و اگر آنها عهد شکنی کرده و قراردادها را پاره کنند ما قرارداد برجام را آتش می زنیم.

آیت الله خاتمی عنوان داشت: امروز دکترین دفاعی ما تجاوز به هیچ کشوری نیست و در این دنیای گرگ ها برای ما بازدارندگی دارد زیرا اگر در این دنیا قدرت نباشد برخی کشورها ملت های دیگر را می خورند و ماروز قدرت نظامی و دفاعی ما صهیونیست را آشفته کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری مسئولان و تیم مذاکره کننده هسته ای را امین و سخت کوش نامیدند و آنها در برخی از مواضع شجاعانه و قاطع عمل کردند که تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که آنها برخواسته از مردم هستند و اگر در مسئله هسته ای کشورمان قاطع برخورد کنند ملت ما از آنها حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه امروز دیپلماسی یک قدرت است و جهاد در این عرصه این است که قدرت دیپلماسی در اختیار دین قرار گیرد گفت: تیم مذاکره کننده ما باید در برابر هر تهدیدی در همان سطح جواب دندان شکن بدهند و مقابله کنند که در این صورت محبوب ملت خواهند بود زیرا شعار مرگ بر آمریکا با جان مردم ما عجین شده است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: مبارزه، جهاد و آرامش ناپذیری در راه خداوند عجین شده با جان مومن است و نمی شود کسی از دین دم بزند اما برای دین هزینه نکند زیرا مومن در هر شرایطی با بهره گیری از فرهنگ جهاد، در مقابل حکومت باطل مقابله می کند.

وی افزود: دین مداری هزینه دارد و اگر آدم برای دین مداری خود هزینه ندهد دین آن از بین می رود و این درحالی است که زندگی دینی و مکتبی هزینه بر است و انبیاء و ائمه اطهار ما بیش از همه در این میان سختی تحمل کرده اند.

آیت الله اضافه کرد: مردم ما با پیروزی انقلاب اسلامی یک حکومت دینی تشکیل داده اند که قانون اساسی ما برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و کاملا اسلامی است که اگر ملت های دیگر به دنبال متنی برای حکومت اسلامی خود هستند قانون اساسی ایران اسلامی بهترین متن است.

او ادامه داد: مردم ما حاکمان جاعل، فاسد و بی دین را بیرون کردند و دوره ۵۷ ساله حکومت سیاه پهلوی را از بین بردند و به جای آن حکومت فاسد، مومنین و متدینین آمدند و درست است که امروز به برخی از مسئولان انتقاد و گلایه داریم اما بر این باورم که پر انتقاد ترین مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز به حکومت سیاه ۵۷ ساله پهلوی می ارزد.

امام جمعه موقت تهران عنوان داشت: برخی گمان می کنند که روشن فکری در مخالف خوانی دائم است و در زمان طاغوت با آن رژیم مخالف و مبارزه کردند که کار درستی بود اما باید قدرت خود را در خدمت بهدین به کار گیرند.

وی گفت: جهاد امروز تقویت نظام اسلامی است و کشانی که با بیان و قلمشان در سایت ها، فضاهای مجازی به تضعیف کلیت نظام پرداخته و قانون اساسی و ولایت فقیه را زیر سوال می برند، فکر می کنند که روشن فکر هستند بلکه این کهنه فکری است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ملت ما با اهدای بیش از ۲۰۰ هزار شهید نظام اسلامی را به دست آورده اند افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی آزادی وجود دارد اما شایسته نیست که برخی دائم نق بزنند و اصل نظام را خدشه وارد کنند بلکه انتقاد سازنده مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

او بیان کرد: کاری به تعبیرهای فقهی و سیاسی نداریم اما عملکرد ولایت فقیه در دوران ۳۷ ساله پیروزی انقلاب اسلامی در جهت خنثی کردن توطئه ها مصداق خوبی است که این تفسیر ولایت ماست.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: جهاد امروز تقویت نظام اسلامی است که همگان باید قدرت خود را در تقویت نظام اسلامی به کار بگیرند

او با بیان اینکه دهه کرامت دهه روضه نیست بلکه دهه توسل است افزود: دهه کرامت از ابتکارت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این دهه فرصت مناسبی برای عرضه سیره امام رضا(ع)، حضرت احمدبن موسی(ع) و امام زادگان واجب التعظیم در سومین اهل بیت(ع) به ویژه مقطع امامت این بزرگان است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: حضرت احمدبن موسی(ع) در مقابله با دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت رسیده است گفت: وجود امام زاده هایی مانند حضرت احمدبن موسی(ع)، سید علاالدین حسین(ع) و سید میر محمدبن موسی(ع) چراغ راه و چراغ ولایت مداری مردم این خطه هستند که مایه برکت این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که تشنه قدرت هستند و هرکاری برای نگه داشتن قدرت می کنند اظهار داشت: ضرب المثل«یا رب مباد که گدا معتبر شود» نسبت به گداهای سیاسی حاکم صادق است که حکومت بنی عباس یک قرن برای به دست آوردن قدرت مبارزه کرد و تنها ابزاری که جلوی یکه تازی خلفای جور را می گرفت قیام های ائمه اظهار و امامان معصوم بود.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: سیره رضوی برای علویون و فاطمیون پیاده دارد گفت: مبنای قیام بی امان و خستگی ناپذیر ائمه اطهار و امامان معصوم ما مومن جهادگر و مومن پیرو راه ولایت حضرت علی(ع) بود که این مهم مسئله روز و نیاز امروز ما و فرهنگ کشور ماست.

وی ادامه داد: مومن همه قدرتش را در خدمت دین قرار می دهد که این مبنا الهام گرفته از ائمه اطهار و امام زادگان ماست که همه ما باید به آن توجه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.