کاخ کرملین اعلام کرد که در جریان برنامه تحویل یک نیروگاه اتمی ساخت روسیه به هند، سران دو کشور در باره روابط دوجانبه در عرصه های مختلف از جمله هسته ای گفت وگوی تلفنی انجام دادند.

 تحویل نیروگاه اتمی ساخت روسیه به هند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری مقر ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور و ناندرا مودی نخست وزیر هند به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم تحویل نیروگاه اتمی کودانگولام در ایالت تامیل نادو شرکت کردند.
پوتین در این مذاکره تلفنی اعلام کرد: نیروگاه اتمی تحویل شده و آماده بهره برداری که ساخت مشترک روسیه و هند می باشد، طرح مهمی در چارچوب همکاری های دو کشور است.
رییس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که همکاری های این کشور با هند در عرصه هسته ای ادامه خواهد یافت، زیرا بخش مهمی از مشارکت راهبردی دو کشور است.
پوتین گفت: این نیروگاه طرحی بسیار گسترده برای ایجاد یک مرکز هسته ای پیشرفته در هند است.
بنا به گزارش اعلام شده، واحد اول نیروگاه کودانگولام که با 1000 مگاوات توان تولید برق با همکاری کارشناسان هندی و روسی و مدیریت روس اتم ساخته شده، از پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری ها برخوردار است.
به گزارش ایرنا، همچنین بنا به اعلام کاخ کرملین روسیه سال آینده نیز واحدهای دیگر این نیروگاه را به صورت آماده به کار تحویل هند خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.