وزیر کشور با اشاره به اینکه توافقنامه جامع بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در آینده نزدیک امضا می شود تاکید کرد: به زودی شاهد توسعه همکاری های دو طرف خواهیم بود.

وزیر کشور: توافق نامه جامع بین ایران و افغانستان بزودی امضا می شود/رابطه افغانستان و ایران استراتژیک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی این مطلب را عصر چهارشنبه در اختتامیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان که با حضور «اکلیل حکیمی» وزیر امور مالیه افغانستان در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد بیان کرد.
وی اظهار داشت: پیرو سفر رئیس جمهوری افغانستان به ایران محورهایی که باید در دستور کار کمیسیون مشترک باشد در حوزه های امنیتی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، علمی و فرهنگی و حقوقی بحث های کارشناسی زیادی انجام و در نهایت آمادگی لازم را برای رسیدن به توافق جامع در این زمینه داشتیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه دوستان ما در افغانستان این آمادگی را اعلام و این اجلاس تشکیل شد، افزود: پیشرفت های خوبی در تمام حوزه ها انجام شد و هیچ مشکلی برای امضای توافق جامع نداریم و به زودی با مشورت هایی که باید در دولت ها انجام شود در آینده نه چندان دور توافق نامه جامع بین ایران و افغانستان که یقینا سرفصل جدید برای روابط دو کشور در حوزه های امنیتی، اقتصادی و تجاری خواهد بود شروع خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی در حوزه های مختلف با دوستان افغانی داشتیم اظهر داشت: رابطه افغانستان با ایران یک رابطه استراتژیک است و دو کشور با برخورداری از روابط طولانی هستیم که باید با برداشتن گام های بلند این را تعمیق ببخشیم. 
به گزارش ایرنا، در چارچوب این اجلاس که از روز گذشته در تهران برگزار شده و امروز به کار خود پایان می دهد یک هیات 17 نفره اقتصادی از افغانستان به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل وارد تهران شده اند.
در پایان این اجلاس قرار بود تفاهم نامه مشترکی بین ایران و افغانستان به امضای وزیر کشور ما و وزیر امور مالیه افغانستان برسد که انجام نشد و به آینده موکول شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.