رئیس جمهور آذربایجان از رایزنی و مذاکره رهبران روسیه، ایران و آذربایجان در خصوص پروژه بین المللی راهگذر حمل و نقل شمال- جنوب خبر داده است.

رایزنی روسیه، ایران و آذربایجان

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرویس مطبوعاتی دفتر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به نقل از وی اعلام کرد: رهبران ایران، روسیه و آذربایجان در نشست سه جانبه اخیر در باکو درباره اهمیت پروژه راهگذر شمال-جنوب بحث و تبادل نظر کردند.

8 اوت یعنی دوشنبه گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در شهر باکو در نشست سه جانبه ای شرکت کردند.

علی اف تاکید کرد: مذاکرات بسیار فشرده بوده و روسای جمهور سه کشور درباره موضوعات مختلف بین المللی و همکاری های مهم منطقه ای بحث کرده اند.

وی افزود: آذربایجان در اجرای پروژه راهگذر شمال جنوب مشارکت می کند. این پروژه در این نشست مورد بحث و مذاکره قرار گرفت. اجرای این پروژه صدها میلیون دلار عاید کشورمان خواهد کرد.

پروژه راهگذر شمال- جنوب با هدف کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل با کشتی، راه آهن و مسیر جاده ای برای انتقال کالا از روسیه، هند، ایران و آذربایجان و سایر کشورهای واقع در این مسیر اجرا خواهد شد.

روحانی پیشنهاد داده است تا نشست بعدی سه جانبه در تهران برگزار شود. وزرای حمل و نقل، انرژی و خارجه 3 کشور قرار است نشست مشترکی را در تهران برگزار کنند تا آمادگی لازم برای نشست رهبران را فراهم نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.