روزنامه تایمز روز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه بین المللی هیترو لندن به دنبال دستگیری دو تن از کارکنان این فرودگاه به ظن کلاهبرداری، نوشت تاکنون کارت تردد صدها تن از افراد شاغل در هیترو تا پایان تحقیقات توسط پلیس تعلیق شده است.

تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه هیترو لندن به دنبال دستگیری کارکنان این فرودگاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تایمز در این گزارش نوشت: پلیس لندن تاکنون دو تن از کارکنان زن فرودگاه هیترو که 20 و 24 ساله هستند، به ظن کلاهبرداری بازداشت کرده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: آن ها به انجام پول شویی و کلاه برداری متهم هستند.
تایمز افزود: شرکت «سودکسو» که مسئولیت سالن های فرودگاه هیترو را بر عهده دارد، همچنین تائید کرده است که کارت تردد دست کم 300 تن از کارکنان این فرودگاه معلق شده است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، کارت های تردد به طیف کثیری از کارکنان فرودگاه شامل خدمه پرواز، مأموران امنیتی فرودگاه، رستوران ها و فروشگاه های داخل فرودگاه داده می شود.
تایمز به نقل از سودکسو خاطرنشان ساخت که تعلیق کارت های تردد یک اقدام پیشگیرانه بوده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: پلیس متروپلیتین لندن گفته است که این حادثه هیچ ارتباطی با فعالیت های تروریستی نداشته اما سبب افزایش تدابیر امنیتی شده است.
تایمز بابیان اینکه واحد امور هوایی نیروی پلیس متروپلیتن، مسئول انجام این تحقیقات است، افزود: گفته می شود که تحقیقات یادشده در خصوص نحوه اعطای کارت های تردد صورت گرفته بوده و بازرسان وقوع هرگونه حادثه مرتبط با قاچاق پول و یا مواد مخدر را رد کرده اند؛ ضمن آنکه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کارت شناسایی کارکنان به فرد ثالثی فروخته و یا اعطا شده است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از یک سخنگوی پلیس لندن نوشت: واحد امور هوایی نیروی پلیس متروپلیتن مسئول انجام تحقیقات در خصوص وقوع آنچه کلاهبرداری خوانده می شود، می باشد و بازرسان تاکنون دو زن را به ظن کلاه برداری و پول شویی در سوم آگوست دستگیر کرده اند.
تایمز به نقل از وی ادامه داد: ‘آن ها به دلیل برداشت پول از یک حساب بانکی دستگیرشده اند'
این روزنامه انگلیسی اضافه کرد: پلیس اسکاتلندیارد می گوید که زن های یادشده به قید ضمانت تا اواخر ماه نوامبر آزادشده اند.
این روزنامه در همین حال بیان داشت این نگرانی وجود دارد که گروه های تروریستی بتوانند از وجود فساد در میان کارکنان فرودگاه هیترو همانند همان اتفاقی که در فرودگاه شرم الشیخ مصر رخ داد، برای اهدافشان استفاده کنند.
تایمز با اشاره به انفجار هواپیمای روسی که سال گذشته میلادی که از شرم الشیخ عازم سنت پترزبورگ بود، افزود: شعبه مصری گروه داعش همان موقع مدعی شد که راهی برای قاچاق بمب به داخل هواپیما یاد شده پیدا کرده بود.
در جریان این انفجار 224 مسافر و به همراه خدمه این پرواز جان خود را از دست دادند.
تایمز نوشت: بمب گذاری ماه مارس گذشته در فرودگاه بروکسل نیز که منجر به کشته شده 32 نفر گردید حاکی از اهمیت تدابیر امنیتی در فرودگاه ها و احتمال هدف قرار گرفتنشان در ایام پرتردد است.
تایمز همچنین به نقل از یک سخنگوی فرودگاه هیترو نوشت: مساله امنیت مسافران و همکاران ما از اولویت بالایی برخوردار است و به همین دلیل ما اقدام مناسبی را در این خصوص صورت داده ایم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.