‌رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اندیشه و معارف اهل‌بیت (ع) را در معرض تحریف دانست و گفت: دشمنان به دنبال نشان دادن یک نسخه ناکارآمد از اسلام هستند به همین دلیل تحریف خطر بسیار بزرگی است که امروز جامعه اسلامی را به شدت تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس: دشمنان به دنبال نشان دادن یک نسخه ناکارآمد از اسلام هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر امروز در مراسم بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در محل هتل خورشید تابان برگزار شد، با بیان اینکه بنا به فرمایشات امام رضا(ع) امروز اگر اندیشه و معارف اهل بیت(ع) به صورت واقعی به مردم انتقال پیدا کند مردم از آنها تابعیت خواهند کرد، اظهار کرد: امروز در راستای انتقال معارف اهل بیت(ع) به مردم دو چالش از جمله نحوه رساندن پیام به مردم جهان و چگونگی جلوگیری از تحریف آن در مسیر انتقال مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تحریف اندیشه‌ها سبب شده تا واقعیت وجودی اهل بیت(ع) به دست مردم نرسد، ادامه داد: به همین دلیل معارف و پیام‌های اهل بیت(ع) تاثیر عمیقی در دل مردم نمی‌گذارد. خوشبختانه ما امروز در حوزه سیره رضوی در زمینه انتقال پیام به مردم مشکلی نداریم تقریبا شرایط مهیا شده و دنیا آمادگی بیشتری برای آشنایی با معارف اهل بیت(ع) دارد، مشکل فعلی ما مساله تحریف اندیشه و پیام‌هاست.
رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که خیلی از افراد در تلاشند تا مورد تحریف قرار گیرد نگاه امام رضا(ع) به مسائل سیاسی و اجتماعی است. امروزه بسیاری سعی دارند تا در بیان شخصیت امام رضا(ع) بر مساله جدایی دین از سیاست متمرکز شوند.
پژمانفر با تاکید بر اینکه شخصیت امام رضا(ع) نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی زمان خود کاملا حساس بوده، تصریح کرد: ما باید این بزگوار را در این عرصه الگوی خود قرار داده و مانع ترویج تفکر بی‌تفوتی نسبت به مسائل پیرامون خود شویم.
وی با بیان اینکه بخشی از اسلام را برائت از کسانی که حقوق اهل‌ بیت(ع) ضایع کرده‌اند تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: همانطور که امام رضا(ع) بخشی از حقیقت اسلام را برائت می‌دانند ما نیز باید از کسانی که مانع رسیدن معارف اهل بیت(ع) به مردم شده و می‌شوند برائت داشته باشیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه برخی برائت را نه تنها جزئی از اسلام نمی‌دانند بلکه رفتن به سمت برائت را تقابل با اسلام می‌دانند؛ این همان تحریفی بوده که در سیره و شخصیت امام رضا(ع) به وجود آمده است.
پژمانفر با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند شخصیتی از امام رضا(ع) مطرح کنند که به اتفاقات پیرامون خود حساس نبوده، یادآور شد: برخی در تلاشند تا در مردم این مساله را نهادینه کنند که اگر شخصی تابع اهل بیت(ع) باشد نباید به مسائل اطراف خود حساس شود در حالی که این عقیده و دیدگاه خلاف سیره علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) است.
وی با اشاره به اینکه در خصوص حساسیت امام رضا(ع) به مسائل سیاسی و اجتماعی پیرامون خود مظاهر و شواهد بسیاری وجود دارد، گفت: نماز عید فطر امام رضا(ع) مصداقی از جمله این مظاهر است. ارتباطی که امام رضا(ع) در عین محرومیت‌های خود با افراد مختلف برقرار می‌کند نشان دهنده حساسیت امام نسبت به مسائل مختلف است.
رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند امروز بشر در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و در حال تغییر مسیر خود به سمت اسلام‌ناب است که در این مسیر باید چهره ناب اسلام را به آنها نشان داده شود.
پژمانفر تصریح کرد: کسانی که معتقدند امام رضا(ع) شخصیتی بی‌تفاوت به مسائل سیاسی و اجتماعی پیرامون خود داشته است از خود بپرسند که چرا ایشان به شهادت رسیدند در حالی که حکومت عباسی  می‌دانست شهادت ایشان چقدر برای آنها هزینه دارد ناچارا حضرت را به شهادت رساند. این مساله نشان از تاثیرگذاری امام هشتم(ع) در مسائل مختلف دارد.
وی افزود: امروز شیعیان واقعی آنهایی هستند که در صف مقدم دفاع از حقیقت اسلام ناب در سوریه، فلسطین و ... ایستادگی کرده و به دست دشمنان به شهادت می‌رسند نه آنان که افراد را به انزوا و بی‌تفاوتی توصیه می‌کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی شخصیت امام رضا(ع) را در زمینه مسائل سیاسی شخصیتی فعال تلقی و خاطرنشان کرد: این بعد از شخصیت حضرت نباید مورد غفلت قرار گیرد. هر روزه به تعداد دوست‌داران امام رضا(ع) افزوده می‌شود اما متاسفانه بسیاری از آنها با سیره این بزرگوار آشنایی ندارند؛ ما باید در راستای شناسایی معرفت اهل بیت(ع) به آنان تلاش کنیم.
پژمانفر خطر اسلام آمریکایی را به مراتب بیشتر و جدی‌تر از جریان کفر دانست و اضافه کرد: تحریف خطر بسیار بزرگی است که امروز جامعه اسلامی را به شدت تهدید می‌کند. این خطر باید جدی گ
رفته شود زیرا دشمنان به دنبال نشان دادن یک نسخه ناکارآمد از اسلام هستند.
وی یادآور شد: معرفت تنها دانستن تاریخ اسلام نیست بلکه به این معناست تا اگر امروز نیز شرایط فراهم شود ما نیز مانند امام رضا(ع) در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. معرفت جریانی انسان‌ساز است که باید انسان‌ها را در مسیر اندیشه اهل بیت(ع) ثابت قدم قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.