سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت به مصوبه دولت درخصوص قراردادهای جدید نفتی نگرانی‌هایی وجود دارد، گفت: ساختار پیشنهادی دولت نیازمند مطالعات عمیق‌تر است.

 نگرانی از خدشه قراردادهای جدید نفتی به "امنیت ملی"/کمیسیون انرژی موضوع را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل تسنیم، اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه این هفته جلسه‌ای باحضور وزیر نفت و معاونان ایشان برگزار کردیم، گفت: آنچه در دولت تصویب شده؛ درمورد ساختار و چارچوب کلی قراردادها است.

وی بیان کرد: ما مواردی چون رعایت مصالح و منافع ملی، استقلال کشور، انطباق با اقتصاد مقاومتی، اسناد بالادستی، قانون بهبود فضای کسب‌وکار و قوانین مرتبط با حمایت از تولید ملی را برای اینکه در متن قراردادها لحاظ شود، مورد تاکید قرار داده‌ایم.

قره‌خانی با بیان اینکه کمیسیون انرژی به توضیحات دولت اکتفا نکرده و قرار است متن مصوبه دولت در کمیسیون بررسی شود، گفت: با منتقدین دانشگاهی این مصوبه، جلسه‌ای را برگزار کردیم و انتقادات و نگرانی‌های آن‌ها را نیز شنیدیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس با بیان اینکه نسبت به این مصوبه، نگرانی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند که شاید با این مصوبه امنیت و اقتدار ملی زیر سوال برود ولی ما این مصوبه را تایید یا رد نمی‌کنیم و الآن نمی‌توان قضاوتی انجام داد.

قره‌خانی ساختار پیشنهادی دولت را نیازمند مطالعات عمیق‌تر دانست و اظهار کرد: هرکدام از منتقدان از یک زاویه به این مصوبه نگاه می‌کنند و عده‌ای معتقدند که این قراردادها صرفا برای میادین مشترک به کار برده شود و عده‌ای نیز معتقدند که این قراردادها در راستای حمایت از مشاوران و پیمانکاران داخلی نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از شنیدن سخن منتقدان نگرانی‌ها را به مجموعه وزارت نفت منتقل خواهیم کرد و از آن‌ها می‌خواهیم که متناسب با منافع ملی حرکت کنند، گفت: در آینده جلسه‌ای را با وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.