۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 411569

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه بیمه‌ها در مورد رقم بدهی خود اعلام کردند حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان است و قبول داریم که ممکن است بیمه‌شدن حدود ۱۲میلیون نفر، بخشی از هزینه‌‌های سلامت را بالا ببرد.

 بدهی ۷هزار میلیاردی بیمه به سلامت

به گزارش قدس آنلاین محسن علیجانی زمانی در رابطه با رقم بدهی بیمه سلامت ایرانیان گفت: آنچه بیمه‌ها در مورد رقم بدهی خود اعلام کردند حدود 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است. سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان بود که گفته‌اند امسال ممکن است تا حدی کسری اعتبار به آن افزوده شود.

وی ادامه داد: دولت می‌خواهد از طریق انتشار اوراق قرضه بدهی که بیمه‌ها دارند را پرداخت کند.

علیجانی تصریح کرد: رقم اوراق قرضه حدود 5 هزار میلیارد تومان است و حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که در صحن مجلس این موضوع تصویب می‌شود یا خیر. این پیشنهاد از سوی دولت برای کمک به صندوق‌های بیمه داده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با هزینه‌هایی که با راه‌اندازی بیمه سلامت ایرانیان به میزان بیمه‌ای تحمیل می‌شود گفت: طبق اصول قانون اساسی بیمه جزء حقوق همه ملت است،‌ دولت مکلف است پوشش همگانی بدهد و طبق اصول 22 و 29 قانون اساسی بیمه شدن حق مردم است.

وی گفت: افرادی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند به دلیل کوتاهی ما مسئولان است نمی‌توان گفت: عده‌ای حمایت بیمه‌ای نشوند تا هزینه برنامه بالا نرود.

وی ادامه داد: ما در مجلس کمک می‌کنیم دولت هم باید آن را مدنظر قرار دهد این موضوع جزء حقوق مردم است و نباید فردی بیمه نشده رها شد.

علیجانی در رابطه با بیمه شدن حدود 12میلیون نفر گفت: قبول داریم که ممکن است این اقدام بخشی از هزینه‌‌های سلامت را بالا ببرد اما اعتقاد داریم اگر طرح تحول سلامت منطبق بر برنامه باشد هزینه‌ها کم می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر اجرای طرح تحول سلامت منطبق بر برنامه پنجم سلامت که به سطح‌بندی‌ خدمات،‌ راهنماهای بالینی و واگذاری تصدی‌گری وزارت بهداشت اشاره دارد اجرا شود جلوی خدمات القایی و غیرضروری گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر هم می‌توانند در این صورت به صورت فعالانه هزینه ها را مدیریت کنند و دیگر واکنشی عمل نکنند.

وی در پایان بر اولویت‌ قرار گرفتن مسایل بهداشت بر درمان تاکید کرد و گفت: در این صورت است که هزینه خدمات تخصصی کم می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.