رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم واقعیت شخصیت امام رضا(ع) را به نحو مطلوب به مردم معرفی کنیم.

 شخصیت امام رضا(ع) به نحو مطلوب معرفی نشده است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در مراسم بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) در مشهد با اشاره به موضوع تحریف شخصیت ائمه اظهار کرد: در حال حاضر واقعیت وجودی ائمه و معصومان به مردمی که تشنه معارف ناب هستند، رسانده نمی شود.

وی ادامه داد: هم اکنون زمینه ها برای انتقال پیام اهل بیت به مردم در حال مهیا شدن است بنابراین باید از تمام امکانات موجود برای گسترش معارف اهل بیت استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مهم ترین مشکل در مسیر انتقال پیام اهل بیت را تحریف شخصیت این معصومان دانست و گفت: ما هنوز نتوانسته ایم واقعیت شخصیت امام رضا(ع) را به نحو مطلوب به مردم معرفی کنیم.

پژمانفر با اشاره به ابعاد سیاسی و اجتماعی شخصیت امام رضا(ع) گفت: امام رضا دارای شخصیتی کاملا حساس به مسائل سیاسی و اجتماعی داشته و نسبت به مسائل سیاسی کامل حساس بوده است و ما باید این بعد از شخصیت حضرت رضا را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد، برائت جستن از استکبار را نه تنها جزئی از اسلام نمی دانند بلکه رفتن به سمت برائت را مقابل معارف اسلام تلقی می کنند، اظهارکرد: این امر همان تحریفی است که در سیره امام رضا(ع) ایجاد شده است و دشمن هم به شدت در گسترش این تحریف تلاش می کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که نسخه اصلی اسلام به مردم ارائه شود، قطعا آنها نیز این دین کامل تبعیت خواهند کرد، بشر هم اکنون در یک پیچ تاریخی قرار دارد و مسیر خود را به سوی اسلام ناب تغییر می دهد بنابراین ما باید در این مسیر فعال باشیم تا چهره واقعی اهل بیت به همگان نشان داده شود.

پژمانفر با اشاره به اینکه بخشی از مبارزه دشمن در مقابل موج اسلام خواهی، تحریف چهره اهل بیت است، افزود: شهادت امام رضا(ع) نشان دهنده اوج مبارزه حضرت است و شیعیان واقعی امام رضا(ع) کسانی هستند که در راه حفاظت از اسلام در سوریه عراق در مقابل دشمن می ایستند و دراین مسیر به شهادت می رسند.

وی اظهار کرد: امروز دشمن تلاش می کند یک چهره ناکارآمد از اسلام را نمایش دهد اما باید بدانیم که معرفت یک جریان انسان ساز است که باید در مقابل توطئه های دشمن از آن استفاده کرده و در مسیر اهل بیت ثابت قدم باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فعالیت مجلس در مسیر آشنایی مردم با سیره رضوی و حفظ برکات خون شهدا و نظام اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس تلاش می کنند مسیر را برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ اهل بیت گشوده تا زمینه حفظ نظام اسلامی فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.