۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 411633

فرمانده ارشد نظامی ارتش درشمال شرق کشور در بازید از روزنامه قدس به مناسبت روز خبرنگار روز گذشته با بیان اینکه قلم رسانه‌ها سبب ارتقا و توانمندی نیروهای مسلح است، گفت: هرچه این توانمندی‌ها بیشتر به نمایش گذاشته شود، در بحث امنیت نیز تأثیر آن بیشتر دیده می‌شود.

روز متفاوت در تحریریه قدس

 امیرعلی جهانشاهی دراین بازدید با اشاره به وابستگی این روزنامه به آستان مقدس امام رضا(ع) افزود: این علاقه و انعکاس اخبار بین یگان‌های ارتش از دوران هشت سال دفاع مقدس و یادواره‌های مختلف شهدای ارتش و اطلاع رسانی از فعالیت‌های ارتش در روزنامه قدس وجود دارد.

وی در ادامه ارتش را بازوی توانمند نظام و سرباز ولایت و رهبری دانست و خاطر نشان کرد: خوشحالیم که در ایران ارتش و مردم در کنار هم قرار دارند و این در حالی است که در برخی از کشورها، ارتش مقابل مردم کشورشان قرار می‌گیرند.

در این دیدا سردبیر مؤسسه فرهنگی قدس نیز گفت: امنیتی که در کشور شاهد آن هستیم، به دلیل حفاظت ویژه و بی نظیری است که ارتش از مرزها دارد و این نیروی بی ریا و بی ادعا و بسیار سختکوش است که مردم ما واقف هستند.

ایمان شمسایی با بیان اینکه ما باید آگاهی بیشتری از منافع ملی بدهیم، افزود: همه ما قدردان ارتش هستیم که بی حاشیه و بی ادعا و نامحسوس عمل می‌کنند و امنیت و آسایش امروز ما به دلیل حضور شماست که مرزهایمان در امان است .

 

* جامعه نیازمند مهارت آموزی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در بازدید از روزنامه قدس به مناسبت روز خبرنگار گفت: متأسفانه این سازمان آن طور که باید در میان مردم شناخته شده نیست، درحالی که یکی از اصلی ترین سازمان‌هایی است که نقش مهمی در اشتغال و ایجاد اشتغال حرفه ای دارد.

افشین رحیمی با بیان اینکه این سازمان حلقه اتصال میان صنعت و دانشگاه است، از روزنامه قدس به خاطر پرداختن به معرفی مشاغل، قدردانی کرد و افزود: رشد 18 درصدی نام نویسی در مشاغل مختلف مرهون این اطلاع رسانی است و این نشان می‌دهد، رسانه‌ها در آگاهی دادن به مردم چقدر نقش بسزایی دارند.

وی بابیان اینکه جایگاه مهارت آموزی خراسان رضوی در کشور سطح بالایی دارد، خاطرنشان کرد: همه رشته‌های فنی و حرفه ای دارای کد اعتبار بین المللی هستند و تنها مدرکی که در همه کشورها به عنوان یک رزومه قابل استناد کاری پذیرفته می‌شود، گواهینامه‌های مهارتی این سازمان است.

* شهری در تراز بین المللی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ساختن شهری در طراز بین المللی و در شأن مشهد هدف اصلی مدیریت شهری است.

انتظاری هروی که میهمان روزنامه قدس بود در دیدار با سرپرست مؤسسه فرهنگی قدس افزود: شورای  چهارم، افزایش رضایت مردمی با هدف بالا بردن سرمایه اجتماعی را اولویت خود قرار داده و برهمین اساس در حدود سه سال توانسته است اقدامات مؤثری در این راستا انجام دهد.

وی ادامه داد: افزایش سرانه فضای سبز به مقدار 2 مترمربع،  نوسازی 2 هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده و داشتن بالاترین سرانه بودجه عمرانی در کشور بیانگر جدیت شورای چهارم در اجرای برنامه‌های خود می‌باشد.

وی اظهار داشت: مدیریت فنی بر بلندمرتبه سازی‌ها، تصرفات ارتفاعات جنوبی و حفظ فضای سبز از جمله مطالبات شورا از همان روزهای اول کاری بوده، اما به دلیل نبود طرح جامع شهر مشهد در سال‌های طولانی موجب برخی اتفاقات شد که این شورا مسؤول بسیاری از رفتارهای سالیان گذشته هم شناخته شد.

اتنظاری هروی افزود: با این حال خدمت جهادی شورا وشهرداری در حال اجرای برنامه‌هایی است که بتواند مشهد را در طراز شهری بین المللی مطرح نماید و گام‌های بلندی در این حوزه برداشته شده است.

از سوی دیگر در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی نیز بررسی‌های فنی بیانگر آن است که 16 محور از 25 محور اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت شهری هم قابل پیاده سازی است و لذا درصدد تدوین برنامه‌هایی هستیم که در حوزه‌هایی چون حمل و نقل، خدمات شهری و شهرسازی سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبري در اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآوریم.

رئیس شورای شهر مشهد گریزی هم به برنامه ششم توسعه زد و نسبت به دولتی شدن شهرداری‌ها و کاستن از اختیارات شوراها در این برنامه را نوعی بازگشت به عقب دانست.

سرپرست مؤسسه فرهنگی قدس هم در این دیدار ضمن قدردانی از پاره‌ای اقدامات شورای شهر مشهد گفت: برای ارتقای جایگاه شهر مشهد نمی‌توان حدی قایل شد.

جدیت حوزه در پژوهش ونظریه پردازی

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلامی دیروز به مناسبت روزخبرنگاربا سرپرست مؤسسه فرهنگی قدس دیدار وگفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد محسن دعایی، دراین دیدار با اشاره به اینکه این مؤسسه سلسله پژوهش‌هایی را طراحی کرده است که براساس آن سطحی از کارآمدی دین را درجامعه امروزمعرفی کند، گفت: صاحبان نظام وحوزه‌های علمیه باید به تولید پژوهش و موضوع‌های روز جامعه بپردازند تا در زمان و موقعیت مناسب بتوان از آن بهره برد.

وی افزود: ما به پژوهش‌ها و نظریه پردازی‌هایی نیاز داریم که اسلام سیاسی و اسلام تمدن سازرا پوشش دهد و برحسب آیات وروایات ظرفیت و توانمندی اسلام را برای ایجاد تمدنی جهانی به همگان وبویژه پیروان خود ثابت کند.

 سرپرست مؤسسه فرهنگی قدس نیز با بیان اینکه آستان قدس را مدل تراز اول شیعه می‌دانیم، گفت: روزنامه قدس مروج افکار واندیشه‌های صاحب این آستان است و به عنوان بازوی رسانه ای آن به شمار می‌رود.

ایمان شمسایی افزود: این رسانه به عنوان بخش فرهنگی آستان قدس هرروز به خانه‌های شیفتگان فرهنگ رضوی می‌رود با این حال روزنامه یک کتاب یک شبه است که از دوام کم رنج می‌برد اما سعی کرده ایم با وجود سخت بودن تبدیل پژوهش‌های علمی و حوزوی در قالب روزنامه نگاری وساده نویسی به روش‌های مختلف این مسأله را حل کنیم و امیدواریم این دیدار فتح بابی تازه شود.

 

حمایت ازرشد و توسعه ورزش همگانی

مدیران مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و جمعی از ورزشکاران باستانی کار هیأت پهلوانی آستان قدس رضوی با حضور در تحریریه روزنامه قدس فرا رسیدن روز خبرنگار را به کارکنان و اعضای هیأت تحریریه روزنامه تبریک گفتند.

میرسیستانی، معاون ورزشی مؤسسه تربیت با قدردانی از عملکرد روزنامه قدس گفت: روزنامه قدس به عنوان یکی از حامیان حوزه ورزش پایه با پوشش فعالیت‌های ورزشی نقش تأثیرگذاری در رشد و توسعه ورزش همگانی داشته است و امیدوارم همچنان این رسانه به عنوان حامی ورزش همگانی برای توسعه ورزش همگانی و پایه فعالیت حرفه ای خود را ادامه دهد تا ورزشکاران به این باور برسند که از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

ایمان شمسایی افزود: مشهد مقدس در جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به نحوی که هر چقدر این شهر توسعه یافته‌تر و منطبق تر با ضوابط ساخته و اداره شود باز هم همطراز نام آن نخواهد بود و این وظیفه سنگینی بر دوش مدیران حوزه شهری این شهر مقدس می‌باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روزنامه قدس برحسب وظیفه ذاتی خود در راستای اعتلای نام این شهر در کنار مدیریت شهری و شهروندان خواهد بود ومطالبات شهر مشهد را به عنوان مطالبه‌ای اولویت دار مطرح خواهد کرد، چرا که شهر مشهد شهری ملی نبوده و باید دارای ویژگی‌های بین المللی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.