قدس ‌آنلاین/حسین احمدی: مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) که با حضور چهره های برجسته مذهبی، اقشار مختلف مردم و میهمانانی از ١١ کشور دنیا در ساری برگزار شد، پایان خوشی داشت.

 والدین شهید، میهمان بین الحرمین می شوند

یکی از بخش های تحسین برانگیز این جشنواره، تقبل هزینه سفر به کربلای معلی از سوی حسین زادگان فرماندار شهرستان ساری برای پدر و مادر شهیدی بود که فیلم مستند زیارت شان تحت عنوان «خاتون ددا» در جشنواره به نمایش درآمده بود.

این فیلم مستند به کارگردانی مریم رزاقی، داستان زیارت پدر و مادر شهیدی ست که پس از برداشت برنج، با کنارگذاشتن سهم پسر شهیدشان، به پای پوسی امام رضا(ع) رفتند تا نذری خود را ادا کنند. آنها در آخرین زیارت شان از امام رضا خواسته بودند کرامت کند سال آینده با نذری شان، پای بوس جدش کربلا باشند.

پنج سال از ساخت این مستند می گذرد و با پخش این فیلم در اختتامیه جشنواره نامه ای به امام رضا، حسین زادگان فرماندار ساری هزینه این سفر را تقبل نمود.

همچنین تجلیل از یک دانش آموز بیمار مازندرانی به نام امیرحسین که با مهربانی و تدبیر فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی مازندران، برای ساعاتی به آرزوی خود که کار در یگان ویژه بود، دست یافت، از دیگر بخش خاطره انگیز جشنواره یازدهم بود. امیرحسین با کمک خیرین، سال گذشته میهمان امام رضا شده بود.

اهدای نشان ویژه رضوی از سوی خادمین حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همچنین علیرضا یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و سپس، تقدیر از برگزیدگان جشنواره، پایان بخش این اختتامیه باشکوه بود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.