وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که پیش‌تر اخبار مبنی بر حضور نیروهای پیاده نظام ارتش این کشور در خاک لیبی را رد کرده بود، در نهایت به حضور "تعدادی اندک" از این افراد اعتراف کرد.

اعتراف پنتاگون به حضور نیروهای پیاده نظام ارتش آمریکا در لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری "راشا تودی"، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که پیش‌تر اخبار مبنی بر حضور نیروهای پیاده نظام ارتش این کشور در خاک لیبی را رد کرده بود، در نهایت به حضور "تعدادی اندک" از این افراد اعتراف کرد.

"گوردون تروبریج"، سخنگوی پنتاگون، گفت: گروه کوچکی از نیروهای آمریکایی در حال تردد به داخل و خارج از مرزهای لیبی برای تبادل اطلاعات با نیروهای محلی هستند و این روند تا تضعیف مواضع عناصر تروریستی ادامه خواهد داشت.

تروبریج در ادامه تصریح کرد که نیروهای پیاده نظام آمریکایی از اتاق های عملیاتی مشترک استفاده می کنند و به دور از خط مقدم درگیری ها هستند. به گفته وی، این افراد به هماهنگی میان نیروهای لیبی کمک می کنند.

مقام‌های رسمی آمریکایی که خواستند نامشان به دلیل خودداری پنتاگون از علنی کردن این موضوع فاش نشود، در گفت و گو با واشنگتن پست گفتند نیروهای امریکایی در خارج از مرکز عملیات‌ مشترک که در اطراف این شهر (سرت) مستقر است فعالیت می کنند و نقش آنها به حمایت از نیروهای طرفدار دولت لیبی محدود است.

پنتاگون 11 مرداد (اول اوت) از گسترش حملات هوایی علیه داعش در شهر سرت خبر داده بود.

میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.