محمد صادق کوشکی

خون به هم آمیخته شهدای ارتش و سپاه حافظ ایران اسلامی

تأسیس نظام جمهوری اسلامی این شایبه را ایجاد کرد که سرنوشت ارتشی که در آخرین هفته‌ها و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به روند انقلاب پیوسته بود، چه خواهد شد؟ در واقع، این حکمت و دوراندیشی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود که به ارتش هویت تازه‌ای بخشید و 29 فروردین سال 58 با نام‌گذاری روزی به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان «کلمه طیبه» را برای این نیروها انتخاب کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه‌چینی‌های داخلی و خارجی که نابودی نظام اسلامی را دنبال می‌کرد، تشکیل ساختاری نظامی در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر قدرت و توان نیروهای نظامی کشور افزود. در واقع اولین کسانی که به دنبال انحلال ارتش بودند، گروه‌های مجاهدین خلق و چپ‌گرای مارکسیست بودند؛ در حالی که اولین مدافع ارتش امام خمینی(ره) بود. از این رو، می‌توان گفت که ارتش باید به خود ببالد زیرا اولین کسی که در ساختار جمهوری اسلامی از وجود آن دفاع کرد و آن را «کلمه طیبه» نامید، حضرت امام بود و در واقع تأسیس ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی از آن به برکت وجود ایشان رقم خورد.
تشکیل سپاه پاسداران در کنار ارتش جمهوری اسلامی تنها و تنها برای کمک به صیانت از ارزش‌های انقلابی و مصون‌ماندن کشور از تجاوز بیگانگان بود. لذا سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظایف قانونی خود همانند 2 بال پرواز و تعالی جمهوری اسلامی ایران هستند و هر یک تحت لوای فرمانده کل قوا، با توجه به تنوع مأموریت‌ها، طبق قانون اساسی در حال خدمت‌رسانی به ملت شهیدپرور ایران بوده و می‌باشند. همان‏گونه که در 8 سال جنگ تحمیلی در کنار همه مردم ایران و بسیج مردمی، تا پای جان از ذره‌ذره خاک و ناموس وطن دفاع کردند.  
با اتمام جنگ تحمیلی، این 2 نهاد بر اساس تصمیم‌گیری‌های فرماندهی کل قوا، با تقسیم مأموریت‌های خود در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برآمدند؛ به‌گونه‌ای که هر یک بر اساس تدابیر فرمانده کل قوا در عرصه‌های خاص خود بهترین‌ها را به نمایش گذاشته‌اند. مسلماً نظام جمهوری اسلامی با افتخار و اعتماد، به فرزندان خود در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی می‌بالد زیرا هر یک در عرصه خود ممتاز بوده و سرافرازی میهن و حفظ امنیت ملی مهم‌ترین دغدغه آنها بوده و خواهد بود.
 متأسفانه در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب برخی از متعصبان خواستار جدایی و تضعیف این 2 نهاد نظامی  بوده‏اند تا آنجا که با اشاعه اختلاف و تفرقه در پی وارد‌کردن ضربه به آنها برآمده‌اند. متأسفانه ترویج چنین شبهاتی را می‌توان یا ناشی از تعصبات سازمانی عنوان نمود یا ضعف اطلاعاتی. در حالی که در تعاریف و قاعده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران سپاه و ارتش هیچ‌گاه مزاحم یکدیگر نبوده و دخالتی در وظایف هم نداشته‌اند بلکه با همراهی و همیاری یکدیگر در برهه‌هایی که نظام به یاری آنها نیاز داشته، وفاداری خود را به ملت و نظام اسلامی ثابت کرده‎اند.
بدیهی است اظهار نظرهایی که خواسته یا ناخواسته علیه یکی از 2 نهاد مقتدر نظامی کشور انجام می‌شود، یا با هدف تضعیف نظام و قوای مسلح کشور صورت می‏گیرد یا در پی القای شبهه در جامعه است. خوشبختانه با تدابیر و سیاست‌های خاص مقام معظم رهبری نه‌تنها شاهد تضعیف هیچ یک از نهادهای نظامی نبوده‌ایم بلکه اقتدار سپاه و ارتش روز‌به‌روز افزایش یافته و نظام و مردم با کرامت از کنار برخی از اظهار نظرهای سخیف گذشته‏اند. زیرا ملت به هوشمندی و ولایت‌مداری فرزندان ارتشی و سپاهی و حفاظت آنها از این مرز و بوم در برابر توطئه‌های دشمنان ایمان دارد. آنچه اهمیت دارد، وحدت نظام و مردم است؛ وحدتی که منجر به عدم دغدغه تضعیف قوای نظامی شده است. لذا می‌توان گفت خوشبختانه با هوشیاری و بصیرت‌افزایی مردم و نهادهای نظامی اقتدار و امنیت کشور در حال افزایش است. چون این 2 نهاد به عنوان ناموس وطن حافظ ارزش‌های اسلامی این سرزمین هستند. حماسه‌آفرینی‌های شهدای مدافع حرم در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران شاهد ادعای وحدت و انسجام عملی آنها است. هر جایی که اسلام و دین در خطر  باشد،  دلاورمردان ایران‌زمین در ارتش، سپاه یا بسیج، با شهادت از اسلام و آرمان‌هایش دفاع می‌کنند. خون به‌هم‌آمیخته شهدای ارتش و سپاه حافظ این سرزمین است و وحدتی که با خون این شهدا ایجاد شده، رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.