قدس آنلاین/ بجنورد: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی قابلیت بین‌المللی شدن را دارد و باید این جشنواره در بجنورد پایدار باشد.

جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی قابلیت بین‌المللی دارد

علی مرادخانی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: امروز جشنواره تئاتر رضوی به جشنواره حرفه‌ای تبدیل‌شده و برکات زیادی داشته و برگزاری این جشنواره افتخاری برای همه ماست.

وی با تأکید بر اینکه کمک می‌کنیم تا این جشنواره در خراسان شمالی ادامه داشته باشد، اظهار داشت: نام امام رضا(ع) بر روی جشنواره مایه برکت است.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم برای دوره بعدی جشنواره تئاتر رضوی امکانات گسترده تری را فراهم کنیم تا ذیل نام امام رضا(ع) این جشنواره سال به سال موفق‌تر به رسالت خود عمل کند.

وی با برشمردن ظرفیت‌های هنر تئاتر اظهار کرد: تئاتر هنری است که باعث ارتقای معرفت می‌شود و چه خوب است تا این ظرفیت را در تئاتر دینی برای انتقال مفاهیم به کار بگیریم.

مراد خانی با بیان اینکه تئاتر محل چالش و بروز حوادث اجتماعی است، گفت: ذات تئاتر برخاسته از مسایل فلسفی بوده است و هنری است که به ارتقای معرفت در جامعه منجر می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جشنواره تئاتر رضوی بتواند ذات هنر را به نمایش بگذارد، عنوان کرد: چقدر خوب است که این ظرفیت هنر را در حوزه تئاتر دینی پیاده سازی کنیم.

* زبان هنر رساترین زبان است

امام جمعه بجنورد نیز با بیان اینکه باید زیبایی‌های اهل‌بیت(ع) را با زبان هنر به نسل‌های آینده منتقل کنیم، گفت: زبان هنر رساترین و بهترین زبان است که می‌تواند این زیبایی‌ها را به خوبی انتقال دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: حرکت هنر باید به سمت تعالی انسان و جامعه باشد و باید در جهت رشد و بالندگی انسان‌ها به خدمت گرفته شود.

وی با بیان بر اینکه هنر نباید به‌سوی انحطاط حرکت کند، گفت: هنر رسالتش اعتلای انسان و کرامت انسانی است و هنرمندان می‌توانند بن مایه‌ها را از قرآن بگیرند.

وی افزود: هنرمندان اگر به سیره اهل بیت(ع) و به ویژه قرآن مراجعه کنند، هنر متعالی فضیلت ساز و انسان ساز تولید خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اذعان داشت: رسالت جشنواره تئاتر رضوی این است که می‌خواهد با ابزار هنر انسان‌ها را با کرامات امام رضا(ع) آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ذات بشریت با هنر عجین شده است و باید هنرمند از قرآن و اهل بیت(ع) کمک بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از میزبانی جشنواره تئاتر رضوی توسط استان تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی بهانه‌ای شد تا شاهد حضور هنرمندان برجسته از سراسرکشور در این جشنواره باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر رضوی از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی و تشکر کرد.

* تئاتر رضوی نمادی برای نشر سیره امام رضا(ع)

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تئاتر به ویژه تئاتر رضوی به عنوان یک وسیله و نماد، مفاهیم اهل بیت(ع) و سیره امام رضا(ع) را در جامعه نشر می‌دهد.

محمدرحیم نوروزیان با بیان اینکه این استان مفتخر است تا در گنجینه معرفت‌ها و باب الرضا، جشنواره ای با نام امام رضا(ع) برگزار کند، گفت: همه کسانی که در این عرصه زحمت کشیدند، باید رسالت خود را در راستای اعتلای هنر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تئاتر یکی از بهترین شیوه‌های ارزشمند انتقال هنر است، گفت: اجرای نمایشنامه و انجام کار هنری یک مفهوم است که تولید آثار قوی باید این مفهوم را در جامعه گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه تأسیس پلاتو شمس از برکات دوره قبل جشنواره تئاتر رضوی بود، گفت: امیدوارم برکات این جشنواره هم تولید آثار ماندگاری باشد که در این پلاتو به اجرا دربیاید.

نوروزیان با بیان اینکه یکی از نیازمندی‌های استان در سال گذشته، پلاتو شمس بوده است که به برکت جشنواره تئاتر رضوی تأسیس شد، اظهار داشت: جامعه امروز به شدت نیازمند ترویج مفاهیم معنوی است که باید با جشنواره‌هایی نظیر تئاتر رضوی معرفی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.