عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع امضای لایحه برنامه ششم در بین اعضای کمیسیون اقتصادی مطرح شد و تعدادی از نمایندگان پی‌گیر امضا نشدن لایحه ارسالی دولت از سوی رئیس جمهور هستند، چراکه این امر خلاف قانون اساسی است.

 امضای لایحه برنامه ششم توسط نوبخت، خلاف قانون اساسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید تقی کبیری نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی به بررسی موضوع برنامه ششم پرداخته شد و در این جلسه  نحوه ارائه لایحه به مجلس مورد سوال نمایندگان  گرفت.

وی افزود، در دولت قبل لایحه احکام برنامه ششم توسعه با امضای رئیس جمهور ارسال شده بود اما در مجلس دهم یک اصلاحیه به عنوان لایحه ارائه شد که رئیس جمهور بر خلاف قواعد مرسوم آنرا امضا نکرده بود و آقای دکتر نوبخت  متن لایحه را  امضا کرده بود.

کبیری ادامه داد، در کمیسیونهای دیگر نیز این موضوع مطرح شده است، از آنجا که کمیسیون تلفیق باید نظر خود را درباره این موضوع اعلام کند یک زمانی در نظر گرفته شده تا کمیسیونها نیز درباره این موضوع به بحث بپردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره عدم امضا شدن لایحه توسط رئیس جمهور تصریح کرد، این امر بر خلاف اصل 74 قانون اساسی و ماده 136 آئین نامه داخلی مجلس است.  این موضوع  در صحن علنی مطرح شد و نمایندگان خواستار پیگیری آن از سوی هیئت رئیسه شدند.

وی افزود، در هفته گذشته کلیات برنامه ششم و کیفیت ارائه لایحه برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عمده زمان کمیسیون صرف ارائه  توضیحات نماینده دولت در مورد لایحه برنامه ششم توسعه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.