قدس آنلاین: دبیر جشنواره فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) گفت: آموزه های رضوی از سوی رسانه های گروهی اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها و به ویژه رسانه ملی در این دوره از جشنواره بسیار زبانزد بود.

آموزه های رضوی از سوی رسانه ها ترویج و گسترش یابد

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد جعفری در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری بین ‌المللی امام رضا(ع) که در سالن صبا صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در ایامی قرار داریم که فضای ایران اسلامی معطر به رایحه ایام ولادت حضرت رضا(ع)و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت سیدالسادات الاعاظم امین ولایت حضرت شاهچراغ(ع) است.

وی افزود: در آیه شریفه 32 سوره مبارکه حج برای اهل تقوا نشانه هایی ذکر شده است که از جمله آن ها تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی است.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه برپایی این جشنواره یکی از مصادیق تام و تمام عمل به این آیه شریفه و شور و نشاط تسکین ناپذیر مردم در بزرگداشت دهه کرامت است، خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) حقیقتاً نمایشگاهی است از حضور اقشار مختلف مردم و احساسات پاکی را دربر می گیرد که هرکدام روایتی حیرت آور است، احساساتی که اگر روزی مستند شود کتابی قطور از روایت های واقعی و حادث شده را دربر می گیرد.

جعفری تصریح کرد: رمزگشایی از اینکه چرا هر قشری خودش را در آیینه فرهنگ رضوی جستجو می کند ناشی از آن است که امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) است و فرهنگ رضوی می تواند گره های کور را باز و مشکلات لاینحل جامعه را حل نماید.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی  می فرمایند آرمان اصلی ملت ایران رسیدن به جامعه ‌ای رشید، موحد، پرنشاط، پرامید، عدالت‌طلب، دارای اعتماد به نفس، پرکار، پیشرو، پیشرفته، دارای توکل و برخوردار از روح ایثار و گذشت است و «فرهنگ» مهمترین عامل دست‌یابی به این هدف والا است.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به چنین هدف مقدسی صدور دستور تشکیل اتاق فکر درکنار هریک از برنامه های موضوعی جشنواره بوده است تا اثربخشی این رویداد بیش از پیش تضمین گردد.

جعفری با بیان اینکه خادمان فرهنگ رضوی این دوره از جشنواره اعم از گستره ملی و بین المللی خادمان ‌فرهنگ ‌رضوی ادوار از قاره اروپا، آفریقا و آمریکا به سهم خود به پویایی جشنواره رونق مضاعف بخشیدند، گفت: ایجاد فضای بانشاط معنوی ملهم از آموزه های رضوی از سوی رسانه های گروهی اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها و به ویژه رسانه ملی در این دوره از جشنواره بسیار زبانزد بود.

وی افزود: همفکری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در کارگروه های مناطق 8 گانه همراه با تغییرات ‌2/38 درصدی برنامه ‌ها و همچنین راه اندازی اتاق ‌های فکر در‌کنار هریک از برنامه های 84 گانه این دوره از جشنواره و برگزاری تحقق بخش تأکیدات وزیر‌فرهنگ و ارشاد‌اسلامی در اثربخشی برنامه ها گردید.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: عاشقان و دلدادگان امام رضا(ع) با تلاش جانانه و عاشقانه یک سال تمام تلاش کردند تا چهاردهمین دوره جشنواره به نیت 14 معصوم(ع) به بار بنشیند و عطر فرهنگ رضوی جاری باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.