قدس آنلاین: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: اگر سبک زندگی رضوی را الگوی خودمان قرار بدهيم افراط و تفريط را از خود دور خواهيم كرد.

اجرای سبک زندگی رضوی ما را از افراط و تفريط به دور نگه می‌دارد

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد: ما شيعيان «رب العالمين» را اصل می‌دانيم؛ در صورتی كه غربی‌ها انسان را اصل می‌دانند و رويكرد غلط آنها طوری است كه انسان را به عنوان كعبه آمال می‌دانند.

وی افزود: يكي از تفكرات غلط غربی‌ها مصوب كردن ازدواج با همجنسان خود بود اما سبک زندگی ما مسلمانان متأثر از خدا باوری است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره اصول سبک زندگی مسلمانان، خاطرنشان کرد: اين اصول بر مبنای خدا باوری، ولايت‌مداری، عبوديت و بندگی، خردورزی و خردمند و عموم ديدن ارزش‌ها است، كه بايد مرتبط با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سياسی و غيره باشد و برای عموم جامعه بشری به خصوص مسلمان لازم‌الاجرا است.

حدادعادل تصریح کرد: وقتی كه ما به سمت سبک زندگی اسلامی حركت نمی‌كنيم، در واقع از هويت خود فاصله گرفته‌ايم و معلوم نيست كه مسلمان هستيم و يا اينكه طابع افكار غلط غربی‌ها هستيم.

وی درباره تأثیرات اجرای سبک زندگی رضوی در رسيدن به يک جامعه پيشرفته، تأکید کرد: بدون شک اجرای سبک زندگی رضوی در رسيدن به يک جامعه پيشرفته بسیار تأثیر گذار است، به شرط آنکه اصول این سبک را که برگرفته از زندگی امام رضا(ع) است به درستی اجرا شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اسلام به ما وعده داده است كه حيات طيبه و زندگی گوارا و دل چسب را به ما هديه خواهد داد، بیان کرد: شرط رسيدن به اين هديه ارزشمند عمل نمودن به شيوه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است و اين بدان معنا نيست كه فقط در نقش شنونده باشيم و در عمل كوتاهی كنيم، زيرا اگر اينگونه باشد دچار ضعف ايمان هستيم و فقط نام مسلمان را به خود يدک می‌كشيم.

حدادعادل گفت: روش و نقشه اين سبک هميشه در مؤفقيت يک برنامه حرف اول را می‌زند و اگر آن را نداشته باشيم به بی‌راهه می‌رويم و با انتخاب يک الگوی مناسب، به متد برنامه‌ريزی شده و هدفمند دست خواهيم يافت.

وی با بیان اینکه افراط و تفريط نقش و جايگاهی در سبک و سيره اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ندارد، افزود: متأسفانه اين معزل بزرگ و اساسی در ميان مردم و به صورت آشكار ديده می‌شود كسانی كه افراط و تفريط می‌كنند از سيره ائمه معصومين(ع) بی‌اطلاع هستند، 273 سال سيره پيامبری داريم كه 23 سال آن مربوط به رسول اكرم(ص) بوده و 250 سال ديگر هم مرتبط به شخصيت‌های بعد از ايشان تا زمان غيبت امام زمان(عج) است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه اگر سبک زندگی رضوی را الگوی خودمان قرار بدهيم افراط و تفريط را از خود دور خواهيم كرد، گفت: تا زمانی كه به حقيقت و باور آن نرسيم، هرگز به سمت رفع مشكلات حركت نخواهيم كرد و با تقويت باورها و دوری از نگاه احساسی حركت گام به گام به سمت سبک زندگی صحيح خواهيم داشت و راه‌های نفوذ شيطان را نیز از خودمان دور خواهيم كرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.