نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در پرونده توهین به رئیس‌جمهور نیازی به شاکی خصوصی نیست و قوه قضائیه می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم وارد شود.

قوه قضائیه پرونده توهین به رئیس‌جمهور را بررسی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی کاظمی نماینده ملایر با اعلام اخطار قانون اساسی، گفت: اخطار و تذکر اینجانب مربوط به اصل سوم قانون اساسی است که بر لزوم امنیت قضایی عادلانه دلالت دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهدیم برخی اشخاص و تریبون‌ها به طور مستقیم به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند. صفاتی به رئیس‌جمهور مانند خائن و ساده‌لوح را نسبت می‌دهند.

کاظمی این نسبت‌ها به رئیس‌جمهور را توهین خواند و گفت: دادستان ویژه روحانیت طبق قانون اساسی موظف به ایجاد امنیت قضایی است، اما هیچ عکس‌العملی در مقابل این توهین‌ها نشان نداده‌اند.

عضو کمیسیون قضایی اظهار داشت: طبق قانون اساسی هر کس به یکی از روسای سه قوه توهین کند، به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم است.

کاظمی از قوه قضائیه خواست به وظیفه قانونی در تعقیب توهین‌کنندگان عمل کنند.

در ادامه، علی مطهری نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: در زمینه این پرونده نیاز به شاکی خصوصی نیست و قوه‌قضائیه می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم وارد شود.

مطهری رویه توهین به مقامات را امری نادرست خواند و خواستار جلوگیری از ادامه آن شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.