قدس آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت : در حال حاضر۷۸۹ هزار و ۹۶۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که ۹۱ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

۹۱ درصد جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محسن رعنایی در همایش بیمه و رسانه استان اظهار داشت : از این تعداد 59 هزار نفر کارکنان دولت ، 21 هزار و 780 نفر سایر اقشار ، 529 هزار نفر روستاییان و 179 هزار نفربیمه سلامت همگانی هستند.

وی با اشاره به اینکه 646 مرکز در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند ، افزود : 371 موسسه مستقل ، 197 موسسه غیر مستقل و 78 مرکز بهداشتی و درمانی مجموع موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با بیان این که هزینه این سازمان در سال گذشته هزارو 430 میلیون ریال بوده است ، خاطرنشان کرد: در طی اجرای طرح تحول سلامت این هزینه ها چهار برابر شده که در استان ما 3.5 برابر است.
وی با اشاره به بدهی های سازمان بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد گفت: بیمه سلامت استان 440 میلیاردریال به مراکز خدمات درمانی و 30 میلیاردریال هم به پزشک خانواده بدهکار است.
رعنایی تصریح کرد: با توجه به تصویب لایحه ای در مجلس، دولت درصدد است با فروش اوراق قرضه بتواند مطالبات بیمه سلامت را بپردازد تا این بیمه نیز خدمات بهتری به شهروندان ارائه کند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه سلامت بهترین کار برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی رعایت نظام ارجاع است ، اظهار داشت : وقتی بیمه شده روستایی به صورت رایگان از خدمات بیمه استفاده می کند انتظار می رود نظام ارجاع رعایت شود.

رعنایی افزود : تمام خدمات درمانی در خانه های بهداشت روستایی رایگان است ا گر بیمه شده ها سلسله مراتب ارجاع به پزشک را رعایت کنند هیچ گونه مشکلی در نحوه ارائه خدمات بوجود نخواهد آمد.

وی یادآور شد : تمام بیمه شدگان روستایی سعی کنند برای خدمات درمانی از مراکز درمانی داخل روستاها استفاده کنند تا هزینه هایشان کمتر شود.

رعنایی با بیان اینکه برای اجرای طرح قرارداد با ماماها در مراکز دولتی 3 استان برای اجرا انتخاب شده اند ، خاطر نشان کرد : استان گلستان یکی از این استانها است که تا پایان سال جاری این طرح به صورت پایلوت در این استان اجرا می شود که بعد از به نتیجه رسیدن این طرح خراسان شمالی نیز این طرح را اجرا خواهد کرد.

وی به راه اندازی سه مرکز ارائه خدمات در حوزه مامایی اشاره کرد و یادآور شد : در حال حاضر110 ماما در مراکز بهداشتی ودرمانی استان فعالیت می کنند که 78 ماما درمراکز بهداشتی ودرمانی روستایی مستقر هستند که تمام خدمات مامایی در این مراکز رایگان است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی ارائه خدمات دندانپزشکی را یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت عنوان و تصریح کرد : در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و کودکان 6 تا 14 سال ارائه می شود که قرار است در سال جاری این خدمات افزایش یابد.

رعنایی با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی درقالب سطح یک و سطح دو ارائه می شود ، گفت : سطح یک شامل آموزش بهداشت دهان و دندان ، معاینه و ثبت ان ، توزیع مسواک انگشتی وفلورایدتراپی و سطح دو شامل کشیدن دندان ، پرکردن دندان شماره 6 ، رادیوگرافی و جرم گیری است.

وی تصریح کرد : سال گذشته به ازای هر 20 هزار نفر یک دندانپزشک در مراکز درمانی به مردم خدمات ارائه می دادند و حدود 80 درصد در مراکز بهداشتی و درمانی نیزخدمات پیشگیری از پوسیدگی انجام شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.