قدس ‌آنلاین- بیرجند: مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

۵۳۰ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حسین خوبان درجمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت:  از این تعداد 382 هزار نفر روستاییان و عشایر، 73 هزار و 500 نفر کارکنان دولت، 16 هزار نفر سایر اقشار، یک هزار و 700 نفر اتباع خارجی و 56 هزار و 200 نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه این سازمان دارای 7 اداره بیمه سلامت در شهرستانهای استان است بیان کرد: این سازمان همچنین دارای یک نمایندگی بخش دولتی، 2 نمایندگی و 22 دفتر پیشخوان خدمات دولت بخش خصوصی در استان است که 456 مؤسسه و مرکز درمانی طرف قرار داد این سازمان هستند.

خوبان با بیان اینکه این سازمان دارای 87 مرکز بهداشت در خراسان جنوبی است تصریح کرد: این سازمان دارای 12 بیمارستان، 83 داروخانه، 215 پزشک و دندانپزشک، 55 درمانگاه، 78 پاراکلینیک و 13 مؤسسه دیگر در استان است.

وی با اشاره به هزینه‌های درمان پرداختی در سال گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت از بیمارستانهای دولتی دانشگاهی 758 میلیون ریال، سایر مؤسسات دولتی دانشگاهی بیش از 38 میلیون ریال، مؤسسات دولتی غیر دانشگاهی بیش از 28 میلیون ریال، مؤسسه خصوصی و خیریه بیش از 163 میلیون ریال و هزینه‌های سطح یک روستاییان بیش از 383 میلیون ریال گرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین سال گذشته 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به بیماران خاصی که دفترچه بیمه سلامت دارند پرداخت شده است.

خوبان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در صندوق بیمه سلامت اظهار داشت: تحت پوشش قرار دادن تمامی افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند به صورت رایگان و پرداخت 94 درصد هزینه بستری بیمه‌شدگان از سوی سازمان در طول سال 94 انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 56 هزار و 600 نفر از افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند تحت پوشش این سازمان هستند و 94 درصد هزینه‌های درمان بستری آنان در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در صندوق روستاییان و عشایر گفت: تحت پوشش در آوردن 100 درصد افراد واجد شرایط جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان بدون پرداخت حق بیمه از سوی آنان و پرداخت 97 درصد هزینه بستری بیمه‌شدگان از سوی سازمان در طول سال گذشته از اقدامات انجام شده است.

خوبان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در این سازمان افزود: تأسیس اداره بیمه سلامت در شهرستانهای سربیشه، درمیان و سرایان در راستای رفاه بیشتر بیمه شدگان و ادامه روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان کاهش هزینه‌های درمان بیمه شدگان از فرانشیز 10 درصد به 3 درصد در صندوق روستایی و 6 درصد در سایر صندوقها در زمان بستری در بیمارستانهای دولتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگیهای بخش خصوصی طرف قرارداد از 21 دفتر به 24 دفتر در سطح استان در راستای کاهش تصدیهای دولت انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به کاهش 10 درصدی هزینه تزریقات، پانسمان و بخیه در مراکز بهداشتی و درمانی که از سوی هیچ بیمه‌ای قابل پرداخت نیست تصریح کرد: رایگان شدن هزینه داروهای مکمل برای مادران باردار و سایر خانمها، تجویز رایگان واکسن پنتاوالان برای تمامی کودکان 2 ماهه برای اولین بار در کشور از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

خوبان خاطرنشان کرد: تمام شهرستانهایی که دارای بیمارستان هستند اداره بیمه سلامت نیز در آن شهرستان مستقر است و در هر بیمارستان یک کارشناس بیمه سلامت حضور دارد که شهروندان می‌توانند در راستای مشکلات پرداخت هزینه بیمارستان یا دریافت بیشتر هزینه به این کارشناس مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه تعرفه‌ها بر اساس زمانی که باید پزشک صرف بیمار خود کند بسته شده است تصریح کرد: هر پزشک عمومی باید 15 دقیقه صرف معاینه و درمان بیمار کند همچنین پزشک متخصص 20 دقیقه، فوق تخصص 25 و روانپزشک 30 دقیقه  باید برای بیماران خود اختصاص دهد.

خوبان با بیان اینکه هدف از توانمندسازی بیمه‌شدگان، حفاظت از خودشان در برابر بیماریها است اظهار داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از هجوم بیش از اندازه بیماران به مطب متخصصان است چرا که 80 درصد بیماریها به نحو مطلوب با مراجعه به پزشک عمومی درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان بیمه سلامت نباید هیچگونه پوشش بیمه‌ای داشته باشند تأکید کرد: بیش از 5 هزار نفر در خراسان جنوبی دارای 2 دفترچه بیمه هستند که یکی از دفترچه‌های این افراد تا پایان سال حذف می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.