قدس آنلاین: معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی گفت: در راستای تفاهم و همکاری فی مابین آستان قدس با نهادهای مختلف، بیشترین و بالاترین تعامل و هماهنگی با کمیته امداد وجود داشته و دارد که خوشبختانه نتایج موفقیت آمیزی را در برداشته و توانسته رضایت مسئولین آستان قدس و به ویژه تولیت را نیز در پی داشته باشد.

کمیته امداد امام خمینی(ره)  بیشترین و    بالاترین تعامل را با آستان قدس رضوی داشته است
مصطفی خاکسار قهرودی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین و تبیین اقدامات و تشریح برنامه‌های آن معاونت در امدادرسانی به محرومان پرداخت و مهمترین رسالت معاونت امداد مستضعفان را تحقق مطالبات رهبری درباره موضوع خدمت رسانی به محرومان خواند و تصریح کرد: موضوع خدمت به محرومان و نیازمندان علاوه بر اینکه از مبانی دین مبین اسلام است، جایگاه رفیعی در نظام مقدس اسلامی دارد و اگر این موج کمک‌رسانی به محرومان در سراسر کشور اشاعه یابد، قطعا ارتقای اعتماد عمومی و تحکیم پایه‌های نظام مقدس اسلامی را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز مسئله امدادرسانی به محرومان در آستان قدس رضوی با یک انسجام ویژه در حال پیگیری است، تصریح کرد: معاونت امداد مستضعفان از هیچ تلاشی برای گره گشایی از مشکلات محرومان دریغ نخواهد کرد، اما باید توجه داشت که بارگاه منور رضوی تنها مجموعه مسئول در قبال محرومان در کشور نیست. رفع فقر و محرومیت در جامعه در گروی سیاست‌های کلان اقتصادی دولت است و آستان قدس رضوی در عرصه کمک رسانی به محرومان با بهره از ظرفیت‌های معنوی و هم افزایی خیرین، به سازمان‌های مسئول کمک رسانی خواهد کرد.
خاکسار با تاکید بر این مطلب که معاونت امداد نه به دنبال موازی کاری با دیگر سازمان‌هاست و نه می خواهد جایگزین ارگانی شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت اساسی در خدمت به محرومان برعهده نهادهایی است که در این زمینه وظایف قانونی دارند، لذا تمامی درخواست‌ها و طرح مشکلات مردمی باید از طریق این مراکز پیگیری شود و آستان قدس رضوی نیز امداد رسانی‌های خود را به واسطه سازمان‌های امداد رسان رسمی کشور انجام خواهد داد.
وی منابع مالی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی را بسیار مختصر توصیف کرد و افزود: در حوزه امدادرسانی تلاش آستان قدس رضوی، بهره از ظرفیت‌های معنوی بارگاه منور رضوی و انسجام بخشیدن به ظرفیت‌های مردمی برای خدمت به نیازمندان است.
معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی، به ایجاد تفاهم و همکاری فی مابین که سطح رضایتمندی خوبی را به خود اختصاص داده است، اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی ارتباط خوب بین دستگاهی ایجاد کرده تا ارائه خدمات با سهولت انجام گیرد و در مواردی که برای مشارکت در طرحهای مختلف حضور پیدا می کند، از بخش مختصر منابعی که در اختیار دارد، استفاده می کند.
وی با بیان اینکه آستان قدس قصد کمک به نهادها و برخی سازمانهای حمایتی مثل کمیته امداد و موسسات خیریه را دارد، تصریح کرد: آستان قدس برای سرعت بخشی به رسیدگی به امور محرومان تحت پوشش کمیته امداد نسبت به اهدای سبدهای غذایی و غذای گرم جهت توزیع بین مددجویان و نیازمندان تحت حمایت در راستای طرح اطعام رضوی که قسمت اعظم آن توسط مردم و خیرین جمع آوری شده است، اقدام می کند چرا که این نهاد بانک اطلاعاتی خوبی از محرومان را دارد.
خاکسار قهرودی با اشاره به تشرف بیش از 5 هزار مددجوی کمیته امداد استان به حرم مطهر در دهه کرامت، کار کمیته امداد را در قیاس با سایر سازمانها و نهادها موثرتر دانست و افزود: کار کمیته امداد در بخشهای اعزام، پذیرایی و خدمت رسانی به زائران مددجوی تحت حمایت سازمان یافته تر است چون بر اساس شناسایی درست و صحیح اقدام می کند و برنامه های جانبی و پیوست های فرهنگی اعزام مددجویان زائر از شهرستانها به مشهد را از ابتدا تا انتها طوری اجرا می کند که اثرگذاری بالاتری نسبت به سایر نهادها داشته باشد.
معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی، از وصول 6 هزار نامه مردمی مبنی بر درخواستهای متعدد به این نهاد دینی خبر داد و افزود: برای پاسخگویی به این نامه ها از خدام و افراد بازنشسته نهادهای مختلف بهره گرفته شده تا در ساعت اداری نسبت به راهنمایی و هدایت لازم اقدام کنند که از این 6 هزار نامه وصولی، سهم کمیته امداد حدود 20 درصد می باشد که پس از معرفی به کمیته امداد، در چرخه کاری آنها قرار گرفته و طبق موازین و ظرفیتهای قانونی در حال اقدام هست.
وی این مطلب را که، در روزهای میلاد، اطعام رضوی در 250 شهرستان و 800 نقطه و برای بیش از 600 هزار نفر از نیازمندان سطح کشور صورت می گیرد، یادآور شد و اظهار کرد: در این برنامه سعی بر مناطق محروم و افراد نیازمند است.

خاکسار، با عنوان این نکته که تقسیم وجوه زکات فطره، کمکهای موردی در قالب توزیع غذا و عقیقه که در حرم مطهر رضوی جذب شده، به کمیته امداد تخصیص پیدا کرد و اهداء شد چرا که در اسرع وقت توزیع می شود و خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس معاونت امداد مستضعفین آستان قدس رضوی تاکنون هماهنگی و تعامل خوبی با کمیته امداد وجود داشته است که امیدواریم همچنان این روند در آینده نیز ادامه دار و مستمر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.