مراسم زیارت بعید امام رضا(ع) با حضور مبلغان و خدام رضوی و استقبال جمع کثیری از شیعیان سومقاییت آذربایجان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

اجرای مراسم زیارت بعید امام رضا(ع) در آذربایجان + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»؛ در ابتدای این برنامه، حاجی رئوف، قاضی و عالم شهر سومقاییت و همچنین تولیت مسجد جامع، ضمن خیر مقدم به مدعوین و به ویژه اعضای کاروان فرهنگی- تبلیغی رضوی، به ذکر حدیثی از حضرت رضا(ع) پرداخت و گفت: در منابع آمده که ایشان برای بندگانی طلب آمرزش کردند که دانش‌های اهل‌بیت(ع) را فراگيرند و به مردم بياموزند. اینجاست که اهمیت انتقال این مفاهیم مهم و اصل فرهنگ تبلیغ، نمایان می‌شود.

وی تقارن ایام میلاد حضرت رضا(ع) با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» به فایل نیک گرفته و همزمانی آن با راه‌اندازی خط پروازی باکو به مشهد را برای مردم مسلمان این کشور، فرصتی ویژه و مبارک برشمرد.

در ادامه دکتر ابراهیمی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان نیز در سخنانی پیام اصلی زندگی حضرت رضا(ع) را برای محبانش، «بازگشت به اصل توحید» خواند و با اشاره به حدیث سلسله الذهب، آن را مصداق و تکرار همین اصل برشمرد.

وی از شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی خواست تا با تفکر و تامل درباره این حدیث حضرت رضا(ع) به تحلیل شرایط و عملکرد خود و رویکردهای اجتماعی بپردازند.

 گفتنی است؛ در ادامه مراسم نیز مداح و ذاکر اهل بیت جواد جمشیدی، خادم حضرت رضا (ع)، با قرائت صلوات خاصه حضرت و همچنین مداحی، حال و هوایی معنوی به این مجلس بخشید. اهدای سوغات متبرک آستان قدس رضوی، پایان‌بخش این برنامه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.