قبل از اینکه مجلس ناگزیر به واکنش برای‌ جلوگیری از برگزاری این همایش شود،وزیر ارتباطات آن را لغوکند.

نقوی حسینی: برگزاری همایش «ایران کانکت ۲۰۱۶» در تهران فاجعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت ، قرار است طی روزهای آتی همایشی 2 روزه تحت عنوان «ایران کانکت2016» با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی بزرگ دنیا در آن حضور دارند، از طرفی دولت انگلیس نقش محوری در برگزاری این همایش دارد.

این همایش در حالی با هدف سوق دادن سرمایه گذاری های خارجی در حوزه ارتباطات و مخابرات به ایران، برگزار می شود که مسئولان انگلیسی برگزارکننده این همایش شروط عجیبی برای برگزاری این همایش قرار داده اند از جمله اینکه قرار است از شرکت افراد حقیقی و حقوقی که طبق مقررات بین المللی اتحادیه اروپا و کشور انگلستان در لیست تحریم‌ها قرار گرفته اند، ممانعت به عمل آید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوهایی نسبت به برگزاری این همایش واکنش نشان داده و با بیان اینکه پذیرفتن برگزاری این همایش در خاک ایران به معنای پذیریش ظلم و تحریم‌های اروپاست، خواستار لغو هرچه سریع‌تر این همایش و یا حذف شرط عدم ورود افراد حاضر در لیست تحریم‌های اروپایی شدند.
وزیر ارتباطات همایش ذلت‌بار «ایران کانکت ۲۰۱۶» را کنسل یا شرط عدم ورود افراد در لیست تحریم را ملغی کند 
علاءالدین بروجردی در واکنش به قرار ممنوعیت ورود مسئولان ایرانی که در لیست تحریم‌ها هستند به همایش ایران کانکت 2016 که شهریور ماه در تهران با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد، گفت: مجموعه تبلیغاتی برای برگزاری همایش ایران کانکت 2016 که در آن اجازه ورود به افراد حقیقی و حقوقی که در لیست تحریم ها قرار دارند داده نمی شود که این مطلب مورد انتقاد است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از شخصیت های برجسته کشورمان جزء لیست تحریم ها هستند و اجازه ورود به این همایش در تهران را ندارند، عنوان کرد: برگزاری چنین همایشی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتن ظلمی است که سال ها به ناحق علیه ملت ما از سوی آمریکا و هم پیمانانش تحمیل می شود.
وی افزود: به ویژه آن که یک طرف این همایش انگلیس است و سیاست های خصمانه این کشور علیه ملت ما در کلیه سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار روشن و واضح است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ضروری است قبل از اینکه مجلس ناگزیر به واکنش های لازم برای جلوگیری از برگزاری چنین همایشی در تهران شود، وزیر ارتباطات این اجلاس را لغو کند.
نقوی حسینی: برگزاری همایش «ایران کانکت ۲۰۱۶» در تهران با قرار منع ورود مسئولان تحریم‌شده فاجعه است 
سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به قرار ممنوعیت ورود مسئولان ایرانی که در لیست تحریم‌ها هستند به همایشی که شهریور ماه در تهران با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما توافق برجام را انجام دادیم که تحریم ها لغو شود و حداقل انتظار این است که محدودیت های تحریمی برداشته شود اما به طور ناگهانی شنیده می شود که قرار است در تهران همایشی برگزار شود که در آن همایش تحریم ها به رسمیت شناخته می شود.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر این همایش در انگلستان و فرانسه برگزار و اعلام می شد کسانی که در لیست تحریم ها هستند نمی توانند شرکت کنند گله مندی نمی کردیم البته جای گله داشت چون وقتی توافق برجام صورت گرفته باید زیرساخت های تحریم برداشته شود.
 وی افزود: اینکه در پایتخت جمهوری اسلامی ایران همایشی با مجوز وزیر ارتباطات کشورمان برگزار می شود و خود ایشان هم سخنران مراسم است و در همان همایش ایرانی ها و کسانی که در لیست تحریم اتحادیه اروپا هستند اجازه حضور ندارند، فاجعه آمیز است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه یا دولت توجه ندارد یا در زیرمجموعه این تصمیم ها گرفته می شود که یا آگاهانه است و یا از روی غفلت که البته نسبت به خیلی مسائل در دولت غفلت می شود علیرغم این هیچ همایشی نباید با اهانت به هیچ ایرانی برگزار شود مخصوصا اینکه افرادی که در لیست تحریم قرار دارند از کسانی هستند که به نظام ما خدمت کرده اند.
جمالی نوبندگانی: دولت روحانی نباید در خاک تهران پذیرای تحریم انگلیسی‌ها باشد/ واعظی هوشیارتر عمل کند 
محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی در روزهای آتی در تهران با همکاری دولت انگلستان گفت: بر اساس شنیده ها این همایش توسط وزارت ارتباطات و یک شرکت انگلیسی بر عهده دارد که گفته می شود در فرم ثبت نامی آن قید شده افراد و یا شرکت های تحریمی اتحادیه اروپا،دولت انگلستان و یا افراد حقیقی و حقوقی تحریم شده بر اساس مقررات بین المللی حق شرکت در آن را ندارند.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این رویه وزارت ارتباطات و دولت تاکید کرد: افزایش تعاملات اقتصادی در سایه برجام خواسته همه از دولت روحانی است اما اگر چنین همایشی با این شرایط برگزار شود، نه تنها مورد قبول و تاکید نیست بلکه به شدت محکوم است.
وی ادامه داد: دولت تحت هیچ شرایطی حق ندارد عزت این کشور و ملت ایران را فدای برگزاری یک همایش کند.
این نماینده مجلس دهم تصریح کرد:باید در همه موارد با تحریم های ظالمانه مبارزه کرد نه این که در خاک پایتخت نظام اسلامی همایش برگزار کنیم و به این تحریم ها گردن بنهمیم.
جمالی نوبندگانی در این خصوص افزود: واقعا جای تاسف دارد اگر این همایش برگزار شود و یک وزیر دولت جمهوری اسلامی در آن سخنرانی کند در شرایطی که به طور مثال وزیر دفاع فرد تحریمی این همایش است.
وی خاطر نشان کرد:اگر این همایش با این شرایط برگزار شود، بدون شک وزیر ارتباطات و دولت باید در برابر نمایندگان ملت پاسخگو باشند
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:امیدوارم آقای واعظی در اثر بی احتیاطی از شرایط این همایش بی اطلاع باشند و هر چه سریع تر در جریان قرار گرفته و مانع از برگزاری همایشی شوند که به قیمت پیذرش ذلت بار تحریم و زیر سوال بردن عزت ملت ایران است.
ابطحی: برگزاری همایش انگلیسی"ایران کانکت ۲۰۱۶" نماد وادادگی سیاسی مسئولان/وزیر ارتباطات پاسخگو باشد 
محمدجواد ابطحی در واکنش به برگزاری همایشی "ایران کانکت 2016" در هفته های آینده در تهران و اقدامات صورت گرفته از سوی متولیان این همایش بر خلاف عزت و مصلحت ملی، گفت: مسئولان این همایش برای حضور افراد، شروط و موضوعات را تعیین کرده اند که یکی از مسائل آن این است که افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و انگلستان در لیست تحریم ها قرار دارند، حق حضور در این همایش را ندارند، که قطعا این مسئله یک توهین بزرگ به کشورمان است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از ابزارها کشورهای استعماری برای فشار و استعمار دیگر کشورها، موضوع ارتباطات است و سیاست مداران غربی همواره بر این موضوع تأکید کرده اند که باید شاهرگ ارتباطی و اطلاعاتی دنیا را در دست بگیریم و انگلستان در این مسیر پیشگام و پیش رو بوده است و آن ها به دنبال آن هستند که بدون بروز جنگ و درگیری نظامی، دیگر کشورها را تسخیر کنند.
ابطحی تصریح کرد: ایران تجربه تلخی از اقدامات و سیاست های انگلستان در 150 سال اخیر داشته و امروز مسئولان کشورمان باید با دقت بیشتری، روابط خود با انگلستان را تنظیم کنند، البته از چند سال اخیر و با سفر جک استراو، انگلستان فرایند نفود فرهنگی خود بر ملت ایران را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه مفاد همایش "ایران کانکت 2016" و ممانعت متولیان این مراسم از حضور برخی افراد در لیست تحریم، نمونه وادادگی سیاسی از سوی برخی از مسئولان است، افزود: به طور حتم ما باید بر اساس اصول قانون اساسی، فرمایشات امام خمینی(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم، اما امروز کاملا امور حاکمیتی را داریم در اختیار دشمنان قرار می دهیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به نظر من تمام مسئولان، علما و فرهیختگان باید نسبت به برگزاری همایشی مانند «ایران کانکت 2016» واکنش نشان دهند و وزیر ارتباطات نیز باید پاسخگوی موافقت برای برگزاری چنین همایشی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.