معاون وزیر کشور گفت: مخالفان دولت به دنبال این هستند که اقدامات دولت را ناموفق جلوه دهند و مسائل را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که امید مردم از بین برود.

دولت انتقادات سازنده را می‌پذیرد

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین مقیمی در همایش بخشداران و فرمانداران استان خراسان‌رضوی با اشاره به عنوان «تدبیر و امید» که برای دولت یازدهم انتخاب شده است، اظهار داشت: وقتی می‌گوییم دولت تدبیر و امید به این معنی است که اقداماتی که می‌خواهیم در این دولت انجام دهیم باید با تدبیر صورت بگیرد و میان مردم امید ایجاد شود.

وی با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت یازدهم  افزود: دولت این تکلیف را برای ما ایجاد کرد که به دنبال امیدواری مردم باشیم،اقداماتی که در گذشته صورت گرفته بود سبب ایجاد تهدیدها و محدودیت‌هایی برای کشورمان شده بود، به ویژه  اقداماتی که توسط قدرت‌های بزرگ انجام می‌شد و ما شاهد بودیم هر روز یک قطعنامه علیه کشور تصویب می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در آن زمان شرایط ایجاب می‌کرد که کشور با تدبیر بیشتری حرکت کند و در همین راستا آقای روحانی حرف‌هایش را به مردم گفت و این مردم بودند که به برنامه‌های وی رای دادند و بدین ترتیب آقای روحانی را انتخاب کردند تا با تدبیر بیشتر مشکلات کشور را حل و به آینده امیدوارتر باشند.

مقیمی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تلاش کرد تا مشکلات کمتر شود و امید به جامعه بازگردد، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت هر اقدامی که انجام می‌دهد طرف مقابل چه این اقدامات مثبت باشد چه  منفی یک برخورد دارد و آن هم این است که دولت را در همه زمینه‌ها ناموفق جلوه دهد، حتی کسانی که خود را در مقابل دولت قرار داده‌اند حاضر نیستند بپذیرند دولت در تامین آرامش مردم چه اقداماتی انجام داده است، آنان در گوشه و کنار کشور می‌گردند  یک مشکل و نارسائی پیدا کنند تا آن را در تریبون‌ها و نماز جمعه‌ها مطرح کنند.

وی با بیان اینکه دولت می‌خواهد امید را در جامعه زنده نگه دارند، عنوان کرد: مخالفان دولت به دنبال این هستند که اقدامات دولت را ناموفق جلوه دهند و مسائل را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که امید مردم از بین برود، البته این طور نیست که فقط در خطبه‌‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها برجام را تضعیف کنند بلکه هر موفقیت دولت را طوری جلوه می‌دهند که گویی دولت هر کاری می‌کند تا مردم را در تنگنا قرار دهد.

معاون سیاسی وزیر کشورخاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت این را وظیفه خودمان می‌دانیم طوری عمل کنیم که امید را در دل مردم افزایش دهیم و آنان را به فعالیت و حضور سازنده‌تر تشویق و ترغیب کنیم، لازمه این امر این است که حضور خود را در میان مردم افزایش و آنان را در جریان فعالیت‌های دولت قرار دهیم.

مقیمی گفت: با توجه به هجمه‌ها و تخریب‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد باید تلاش کنیم در میان مردم حاضر شویم و دستاوردهای دولت را برایشان بازگو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ راهی جز تبیین عملکرد دولت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آن قدر هجمه‌ها زیاد است و با الفاظی در مورد رئیس جمهور صحبت می‌شود که نمی‌توان از کنار این حرف‌ها عبور کرد، باید امید و نشاط اجتماعی، سیاسی را میان مردم افزایش دهیم و اقداماتی که دولت انجام داده برای مردم بازگو کنیم تا آثار تخریبی که علیه رئیس جمهور و دولت انجام می‌شود را کمرنگ کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه باید انتقادات سازنده را نیز بپذیریم گفت: اگر در حین اجرای کار نارسائی‌هایی به وجود می‌آید و یا از منابع موجود استفاده بهینه نمی‌شود حتماً باید خود را مورد انتقاد قرار دهیم و انتقادات را با جان و دل بپذیریم و جایی که تخریب و ناامیدی و یاس در مردم ایجاد می‌شود به گونه‌ای پاسخ دهیم که علاوه بر رعایت ادب و متانت حق کسانی که برای کشور تلاش می‌کنند ادا شود. هیچ کس حق ندارد کارهای مثبتی که برای مردم می‌شود را زیر سئوال ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.