قدس آنلاین: معاون و قائم مقام وزیرکشور در امور سیاسی گفت : اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اولین برنامه دولت است که با ابلاغ آن برای همه مسئولان به خصوص استانها و شهرستانها تکلیفی ایجاد شده که باید فعالیت های گسترده ای در این زمینه صورت گیرد.

اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در راس برنامه های دولت قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،محمد حسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اقدامات خوبی که در شورای سیاست گذاری اقتصاد مقاومتی انجام شده، اظهار داشت : وظایفی که برای دستگاههای اجرایی پیش بینی شده به زودی مشخص می شود و امید است با اجرای این وظایف تا پایان سال بتوانیم از عملکرد خودمان در این حوزه دفاع کنیم.

وی توجه به مسائل امنیتی را یکی دیگر ازبرنامه های وزارت کشور برشمرد وافزود : با توجه به شرایطی که در کشورهای همسایه حاکم است و مشکلاتی که هرروز مشاهده می کنیم و برنامه ریزی و طراحی که دشمن برای کشور ما دارد باید هوشیار باشیم.

وی خاطر نشان کرد : از لحاظ امنیتی کشور ما مشکلی ندارد اما باز هم برای پیشگیری تمام اقدامات امنیتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی درراس بعدی برنامه های وزارت کشور قرار دارد ، تصریح کرد : وزارت کشور حدود دو سال آسیب های اجتماعی را مورد مطالعه قرارداده و گزارش کاملی از وضعیت اجتماعی کشور تهیه کرده و این گزارش در مجلس مطرح شده که دستورات لازم برای اجرای این برنامه ابلاغ شده است.

مقیمی افزود : طلاق ، مواد مخدر ، آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی 4 موضوع اصلی است که به صورت ویژه باید به این مسائل توجه شود.

وی توجه به انتخابات سال آینده را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و گفت : انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال گذشته با حضور گسترده داوطبان و مردم به خوبی برگزار شد که امید است انتخابات سال آینده با کمک به وزارت کشور به عنوان مسئول اجرا و شورای نگهبان ناظر برامر انتخابات نیز به خوبی برگزار شود.

معاون وزیرکشور درادامه به عملکرد دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت : دولت در ابتدای فعالیت خود ایجاد امنیت ، توجه به  مسائل اجتماعی ، فعال کردن خانه احزاب ، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی و توجه به مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد.

مقیمی افزود : دولت قبل را با 43 درصد تورم ، 13 درصد بیکاری ، 7/6- درصد رشد اقتصادی تحویل گرفتیم که در حال حاضر تورم به 9 درصد ، بیکاری 11 درصد و رشد اقتصادی 4/4 درصد رسیده است.

وی یاداور شد : طبق برنامه سند چشم انداز باید 8 درصد رشد اقتصادی ایجاد کنیم اما باز هم با ایجاد 4/4 درصدی رشد اقتصادی فاصله ما خیلی کمتر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی بازگو می کنند دولت تمام وقتش را برای برجام و بحث هسته ای صرف کرده و از مسائل اقتصادی غافل شده است ، گفت : بخش کوچکی از دولت مذاکرات هسته ای و مسائل مربوط به برجام را پیگیری کردند و بقیه امورات جاری کشور نیز به روال عادی خودش انجام می شد.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر وظیفه ما این است که از شرایط فراهم شده به نحو احسن استفاده کنیم و با توجه به اینکه تحریم ها رفع شده مسئولان  با بهره گیری از این شرایط مشکلات را مرتفع کنند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت : در هفته دولت باید با معرفی عملکرد درست و دقیق دولت  شاهد ایجاد نشاط و امید در دل مردم باشیم و هرنقدی که در راستای ایجاد نشاط در دل مردم باشد مقبول است.

محمدرضا صالحی اظهار داشت : تکریم ارباب رجوع و توجه به حقوق شهروندی یکی از رویکردهای دولت است که به زودی منشور حقوق شهروندی تدوین و ابلاغ می شود.

وی به سرشماری عمومی نفوس  مسکن نیز اشاره کرد و افزود : همه مدیران موظف هستند تا همکاری لازم زا با سازمان برنامه و بودجه برای سرشماری داشته باشند و حداقل انتظار ما از مدیران و کارکنان دولت پرکردن فرم ها به صورت خوداظهاری است.

وی در ادامه به مدیریت بهینه مصرف انرژی و منابع آب توصیه و تصریح کرد : مدیریت بهینه مصرف به ویژه در بخش انرژی از وظایف همه مدیران است که برای پیشرفت و توسعه استان باید شاهد همکاری بیشترمدیران دستگاههای اجرایی باشیم.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.