نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: قانون حمایت از آمران به معروف به تازگی تصویب و ابلاغ شده و تاکنون در حال تنظیم ساز و کارها و انتخاب دبیرخانه‌های اجرایی بوده است.

قانون حمایت از آمران به معروف تصویب و ابلاغ شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلی حیات جامعه است و بنا به سخن حضرت علی(ع) جامعه بدون وجود امر به معروف و نهی از منکر، جامعه‌ای مرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در رابطه با اهمیت امر به معروف در جامعه خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌عنوان جریان موثر نباشد، انسان‌هایی که در این جامعه هستند در سرنوشت خود هیچ دخالتی ندارند و یا نمی‌توانند سرنوشت خود را کنترل کنند؛ انسانی که در سرنوشت خود دخالتی ندارد از بدبخت ترین افراد است و رمز حیات اجتماعی در امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به جایگاه خاص شهر مشهد در کشور و اهمیت فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: قانون حمایت از آمران به معروف به تازگی تصویب و ابلاغ شده و تاکنون در حال تنظیم ساز و کارها و انتخاب دبیرخانه‌های اجرایی بوده است.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف در رابطه با حمایت از ستاد امر به معروف انجام شده که امیدواریم نتایج این تلاش‌های قابل توجه اجرای امر به معروف و نهی از منکر به‌صورت منسجم در جامعه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در رابطه با ضرورت برخورد با اجناس قاچاق عنوان کرد: باید برای هر جنس شناسنامه‌ای در نظر گرفته شود و اجناس خارجی که فروخته می‌شوند، همراه با شناسنامه و قابل پیگیری باشند تا با اجناسی که به صورت قاچاق هستند سازمان بازرسی و تعزیرات برخورد جدی داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: باید فرهنگ جامعه به اندازه‌ای بالا برود که جنس خارجی طرفداری نداشته باشد و مردم به سمت خرید جنس ایرانی بروند، همچنین تعیین مصداق جنس قاچاق نیز اهمیت بسیار دارد که برعهده سازمان صنعت و معدن تجارت است که مردم را در این حوزه مطلع کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.