مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا (س)دانشگاه یزد با ابراز امیدواری در تحقق اندیشه های جهادی دراعزام این قرارگاه گفت: امیدواریم بتوانیم با فعالیت های مناسب، عامل ایجاد اندیشه جهادی و دغدغه پیشرفت در مناطق محروم باشیم

آمده‌ایم تا بذر اندیشه جهادی را در منطقه بکاریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان یزد؛ مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا سلام الله علیها دانشگاه یزد در خصوص اعزام دانشجویان جهادگر خود به مناطق محروم استان یزد گفت: این اردو که ترکیبی از دانشجویان دانشگاه یزد و تهران است روز گذشته به بخش مروست شهرستان خاتم اعزام شده و روستاهایی نظیر کُرخنگان و چنارناز را تحت پوشش فعالیت های خود دارد.

حضور دانشجویان متخصص در اردو

فاطمه مشکات با اشاره به حضور رشته های مختلف دانشجویی در این اردو اظهار داشت: در این اردو در تلاشیم تا با بهره گیری از استعداد های مختلف دانشجویان جهادگر در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی هچون شهرسازی، کشاورزی، مشاوره های تخصصی و علمی اقتصادی، خدماتی ماندگار و البته سازنده را به مناطق محروم ارائه دهیم.

وی افزود: قرارگاه جهادی دانشجویی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه یزد برنامه های فرهنگی ویژه ای از جمله برگزاری جشن هایی چون جشن تولد امام هشتم علیه السلام، یادواره شهدا مراسم های ادعیه و مباحثی از این قبیل را با همکاری مستقیم اهالی مناطق اعزامی، در دستور کار خود دارد.

کمیته مشاوره، همگام با اردوهای جهادی در مناطق محروم

مشکات در ادامه از حضور کارشناسان برجسته در این اردو های خبر داد و گفت: کمیته مشاوران این قرارگاه نیز با اهدافی چون، برگزاری کلاس های فرهنگی و اجتماعی در قالب، مشاوره ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق خانواده، مشاوره های رفتاری، ناهنجاری های اجتماعی، و توصیه ها و آموزش های بهداشتی به صورت عمومی و قشر بندی شده، با ما همراه شده و از صبح امروز کار خود را آغاز کرده است.

حضور برجسته کمیته طلاب ایجاد همیاری و انتقال روحیه جهادی

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه یزد حضور کمیته طلاب متشکل از روحانیون آقا و بانوان طلبه را از دیگر ویژگی های برجسته این اعزام برشمرد و تصریح کرد: به طور قطع حضور کمیته طلاب در اردو های جهادی نفش بسیار حیاتی را در برقراری ارتباط بین اردوهای جهادی و مردم مناطق مورد هدف ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور کمیته طلاب در انتقال اندیشه جهادی به مناطق محروم اذعان کرد: طلاب و روحانیون همواره با انتقال اندیشه جهادی به اهالی مناطق محروم آن هم با ارتباط با روحانیون و افراد مذهبی بومی منطقه، علاوه بر تسریع روند برنامه های جهادی با جذب همکاری مردم بومی، موجب ماندگای این اندیشه در بین آن ها می شوند.

فاطمه مشکات در ادامه برگزاری کلاس های درسی چون آموزش عربی، فیزیک زبان انگلیسی، ریاضیات، برگزاری کلاس هاس هنری در قالب آموزش خوش نوبیسی و نقاشی، کلاس های صنایع دستی و هنری چون خیاطی، گلدوزی و نمد بافی و کلاس های مذهبی و آموزش قرآن کریم را از دیگر برنامه ای پیش روی جهادگران این اردوی جهادی برشمرد.

آمده ایم تا بذر اندیشه جهادی را در منطقه بکاریم

وی درآخر ضمن ابراز امیدواری در تحقق اندیشه های جهادی در این اردو گفت: امیدوارم بتوانیم با فعالیت های برنامه ریزی شده و استفاده مناسب از نیرو و امکانات عامل ایجاد اندیشه جهادی و دغدغه پیشرفت در مناطق محروم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.