قدس آنلاین: جمعی از اعضای شورای شهر مشهد ضمن حمایت از مواضع انقلابی امام جمعه مشهد در دفاع از هویت معنوی شهر، اعلام کردند: روشنگری‌های صریح آیت‌الله علم‌الهدی چراغ راه نیروهای انقلابی است.

روشنگری‌های صریح آیت‌الله علم‌الهدی چراغ راه نیروهای انقلابی است
به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با اشاره به جایگاه معنوی شهر مشهد آمده است: مشهد، تنها یک نام میان نام‌ها و یک جا میان جا ها نیست، مشهد تنها یک پهنه‌ خاکی از جغرافیای کره‌ زمین نیست، مشهد تنها یک شهر، یک شهرستان و یک عرصه‌ مسکونی نیست مشهد، قطعه‌ای از آسمان است همان قطعه‌ای که «خورشید» در بر دارد.

این بیانیه افزوده است: مشهد سرزمین قدسی و مبارکی که کانون نور و هدایت است برای جهان و شأن رفیع این شهر در جایگاه بزرگترین کلان‌شهر مذهبی جهان اسلام که به حق «پایتخت فرهنگی» عنوان یافته است، شأن و تمدنی هویت‌ساز داشته و دارد، کانونی که به فیض انفاس مطهر حضرت عالم آل محمد علیهم السلام،  مرکز نشر معارف اهل بیت و نماد و مظهر تمدن اسلامی با تمام مؤلفه‌های هویتی آن است، وظیفه‌ تمام متولیان این «ایمان‌شهر» است که دوشادوش مردم متدین و ولایتمدار آن، پاسدار هویت الهی این شهر و زمینه‌ساز تکوین و تشکیل این شهر به عنوان مظهر و نمونه‌ تمدن اسلامی برای اسوه‌آفرینی در تمام عالم اسلام باشند.

جمعی از اعضای شورای شهر مشهد در این بیانیه تأکید کرده‌اند: نیک‌بخت و مفتخریم که در سنگر امامت جمعه این شهر ، فقیهی مجاهد و خبیر است که به قوت و بصیرت، «علم هدایت» را به دوش گرفته و مخلصانه و خستگی‌ناپذیر، بی‌خوف و واهمه از سرزنش بدگویان و بدخواهان دشمنان نظام مقدس اسلامی، لسان برا و بین حق و حقیقت در بزرگترین نماز جمعه‌ سرزمین اسلامی‌مان است، خدای را شاکریم که این مفسر بزرگ قرآن و فقیه فرزانه و وارسته و عالم انقلابی و سلحشور، پرچمدار جبهه‌ انقلاب اسلامی در خراسان امام رضا علیه السلام و راهبر فرهنگ و سیاست این سرزمین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما، جمعی از نمایندگان مردم انقلابی، متدین و ولایتمدار مشهد مقدس، حمایت همه‌جانبه‌مان را از مواضع انقلابی و دین‌مدارانه‌ امام جمعه‌ شهرمان و نماینده‌ معظم ولی فقیه، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی حفظه الله اعلام می‌نماییم. بی‌شک روشنگری‌های صریح، شجاعانه و بی‌مجامله‌ ایشان، چراغ راه نیروهای انقلابی در تمامی عرصه‌های فرهنگ و سیاست، برای حرکت در صراط مستقیم اسلام ناب محمّدی و دفاع از حرمت مشهد مقدس، شهر خدایی ولایت و شهادت می‌باشد.

این بیانیه افزوده است: خداوند متعال وجود این عالم مجاهد را از جمیع گزندها محفوظ بدارد و توفیق سربازی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خدمتگزاری ملت عزیز ایران را تحت ارشادات و عنایات حضرت ولی امر مسلمان، امام خامنه‌ای کبیر حفظه الله و این نماینده‌ مخلصشان به ما عنایت فرماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.