۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 413444

حمید هنرجو

تحسین اقدام ارزشی شورای نگهبان

قانون اساسی ما "آری" آگاهانه وبلوغ سیاسی و اجتماعی ملتی آزاده، شجاع، فهیم و باورمند به اصل مردمسالاری را به عنوان پشتوانه ای عظیم و ملی درخود به یادگار دارد.

ملتی که همیشه از پس بحران های داخلی و هجمه های خارجی برآمده و به اصول سوگند خورده اش پایبند بوده و خواهد بود، این حق را دارد که در مناسب ترین شرایط و با اراده قوی و حس والای مسئولیت پذیری، در صحنه انتخابات حاضر شود و کسی یا کسانی را با ملاک ها و معیارهای اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی برای خدمت به کشور برگزیند.

با دیدگاهی که انتخابات را صرفا سیاسی می داند هیچگاه سازگاری نداشته ام - تنها در یک صورت : اگر روزی و روزگاری جمله طلایی سیدحسن مدرس تحقق پیدا کند؛ سیاست ما عین دیانت ماست... - یعنی اهالی سیاست، به اصل مترقی دین و شرع مقدس اعتقاد و التزام عملی و تعهد اثبات شده داشته باشند و جایگاه و قدرت چند روزه را با اصول و اخلاق و مصالح کشور و حقوق مردم معامله نکنند - در چنین شرایطی می توان خیلی از امور را سیاسی دید، زیرا رفتار و گفتار ریشه مند از صراط المستقیم و مجموعه ای از بالندگی ها و موهبت هایی که حق این ملت خستگی ناپذیر، دین مدار و عدالت خواه است در کلید واژه سیاست هویدا خواهد شد، اما آیا این روزها و سالها چنین است و سیاسیون با درد فرهنگ و عقیده و معیشت و هویت ملت، روز را به شب می رسانند؟

کسی نباید این جرات و فرصت را پیدا کند که در کوران اقتصادی کشور و در شرایطی که به واسطه توطئه ها و تحریم ها و تحریک های دشمنان ایران اسلامی پدید آمده، با چوب حراج زدن به ثروت های مشکوک و مذموم با منشاء مبهم، در ایام انتخابات، رای خریداری کند و ضمن تامین خوراک تبلیغاتی برای رسانه های مغرض، عدالت و سلامت انتخابات را خدشه دار نماید.

امیدوارم اصلاح قانون انتخابات که سالهاست دغدغه رهبر معظم انقلاب است، با جدیت و مداقه دنبال گردد و دیالوگ تاسف باری که قریب به اتفاق ما شنیده ایم :"اگر پول کلان نداری، ورود به خانه ملت را فراموش کن!" برای همیشه از حافظه ها پاک شود... که نه در شان ملت و جامعه مردمسالار ماست و نه همسو با قانون اساسی ما که با خون هزاران شهید به تائید رسیده است.

به تعبیر مصلحانه قدما، جلوی ضرر را از هرجا بگیریم منفعت است. از همین جا به شورای محترم نگهبان قانون اساسی که عزم جدی اش در این اقدام ارزشی آشکار است، باید دست مریزاد گفت.

 
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.