نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود مهمترین معضل کشور است گفت: راه‌کار حل این مشکل افزایش صادرات است.

رکود مهمترین معضل کشور /  وزارت نفت به اقتصاد مقاومتی توجه کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود امروز خود در جلسه علنی مجلس  با اشاره به اینکه رکود سنگین در صنعت و بنگاهای تولیدی مهمترین معضل کشور است، اظهار کرد: پر شدن بازارهای داخلی به دلیل بالا بودن ظرفیت توان تولید داخلی بوده که مازاد بر نیاز مصرف است.

وی راهکار حل معضل رکود را اهتمام ویژه دولت به  صادرات دانست.

نماینده علی‌آباد کتول افزود: کالای ایرانی به دلیل عدم عضویت کشور در پیمانها و سازمانهای بین‌المللی با تعرفه و قیمت غیررقابتی به دست مصرف کننده خارجی می‌رسد. راه کار حل این مشکل در نظر گرفتن تعرفه سنگین بر واردات کالاهای غیر ضروری و همچنین کالاهایی است که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد.

قره‌خانی اظهار کرد: عدم توسعه غیرمتوازن و بی‌عدالتی در توزیع بودجه‌های ملی است که هم اکنون طبق آمار بانک مرکزی 57درصد تسهیلات به استان تهران اختصاص پیدا کرده است این در حالی است که بیش از 74 درصد تسهیلات کشور بین 7 استان و 26 درصد باقی مانده ما بین 24 استان دیگر توزیع شده است.این شیوه توزیع سبب تمرکزگرایی، بی‌عدالتی و مشکلات اجتماعی می‌شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در پایان با بیان اینکه بار سنگین اقتصاد همواره به  دوش وزارت نفت بوده خاطر نشان  کرد: با توجه به اینکه بیشترین بودجه‌های عمرانی و پروژه‌ای در این وزارتخانه صرف می‌شود از وزارت نفت می‌خواهیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت جدی و مسئولیت‌پذیر نسبت به اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه داشته باشد و از توان پیمانکاران بخش خصوصی تجهیزات داخلی در پروژه‌‌ها استفاده کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.