۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 413578

حاکمان نجد و حجاز، استقلال یمن و استقلال طلبی و آزادیخواهی یمنی‌ها را خطری برای خود می‌دانند و به همین سبب برای ویران کردن آن تلاش می‌کنند، اما مردم و ارتش و نیروهای مردمی یمن نشان داده‌‌اند تسلیم‌ناپذیرند و یمن تنها کشور مستقل در جزیره العرب است.

راز مهم جنگ‌افروزی‌های آل سعود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرتیپ احمد العسیری سخنگوی ائتلاف متجاوزان عرب به سرکردگی حکومت سعودی بار دیگر جنایات سعودی‌ها و متحدان عرب‌شان علیه مردم یمن را توجیه کرد.

وی حمله متجاوزان به یک مدرسه در یمن را منکر شد اما در عین حال به این‌که، کودکان در این تجاوز سعودی‌ها جان باخته‌اند، اعتراف کرده است.

العسیری مطابق معمول برای توجیه جنایت جدید سعودی‌ها مدعی شد جنگنده‌های ما، پایگاه آموزشی حوثی‌ها در استان صعده را هدف قرار دادند که این جنایت با محکومیت گسترده در سطح سازمان‌های بشردوستانه بین المللی روبرو شده به طوری که این سازمان‌ها خواستار بازنگری در تصمیم نسنجیده خارج کردن نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل شده‌اند.

جنگنده‌های سعودی روز شنبه 23 مرداد(13 آگوست) در ادامه حملات خود به یمن، عمدا مدرسه‌ای را در حیدان واقع در استان صعده بمباران کردند که طی آن دست‌کم 10 کودک شهید و 28 نفر دیگر زخمی شدند، این جنایت در پی برگزاری نشست پارلمان یمن رخ داد تا سعودی‌ها با کشتن کودکان بیگناه که تصاویری از اجساد غرق در خون این کودکان بیگناه در فضای مجازی منتشر شده است، عمق کینه‌توزی خود نسبت به مردم یمن را نشان دهند.

ادعای العسیری در حالی است که یونیسف(صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) به صراحت تاکید کرده است این مدرسه واقع در شمال یمن در یک حمله هوایی هدف قرار گرفت و بمباران شد که به کشته شدن شماری از کودکان منجر شد.

حتی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که مواضع منفعلانه وی در قبال تجاوزگری سعودی‌ها، خشم و انتقاد افکارعمومی،‌محافل منطقه‌ای و بین المللی و حقوق بشری را به دنبال داشته است، جنایت متجاوزان در بمباران مدرسه کودکان بیگناه یمنی را محکوم کرده است، بان کی مون پیشتر تحت فشار و تهدید سعودی‌ها،‌نام ائتلاف جنگ‌‌افروزان عرب به سرکردگی آل سعود را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان خط زده بود.

سازمان‌ها و محافل منطقه‌ای و بین المللی، سازمان ملل و شخص بان کی مون را به سبب حذف نام ائتلاف متجاوزان سعودی از فهرست سیاه مسئول افزایش کشتار کودکان یمن دانسته‌اند و از این سازمان و دبیرکل آن خواسته‌اند در تصمیم نسنجیده و ظالمانه خود با توجه به ادامه جنایات آل سعود و متحدانش علیه مردم یمن بازنگری کنند.

بر اساس گزارش یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل) از آغاز جنگ کشورهای عربی به سرکردگی حکومت سعودی در 6 فروردین 94(مارس 2015)تا کنون بیش از 1100 کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند. سخنگوی رسمی دفتر کمساریای حقوق بشر سازمان ملل هم آمار تلفات غیرنظامیان یمنی از ابتدای جنگ تا کنون را 3704 شهید و 6566 زخمی اعلام کرده است.

عسیری طبق عادت همیشگی‌اش جنایات هولناک سعودی‌ها علیه مردم یمن به ویژه کودکان را به راحتی توجیه می‌کند. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه نیویورک  تایمز درباره شهادت 19 کودک در حمله جنگنده‌های سعودی به یک مدرسه در استان صعده ادعا کرد که حوثی‌ها از مدارس و بیمارستان‌ها به عنوان پادگان نظامی استفاده می‌کنند.

وی مدعی شد حوثی‌ها همچنان به دروغگویی ادامه می‌دهند و می‌‌گویند که ما بیمارستان‌ها و مدارس را هدف قرار می‌دهیم، زیرا آنها حساسیت‌های جامعه جهانی را می‌دانند.

 

 

عسیری در توجیه جنگ‌افروزی آل سعود ادعا کرد: «این جنگ ضررهای جانبی و حاشیه‌ای دارد و اشتباهاتی ممکن است رخ دهد، ولی ما به نیابت از جامعه جهانی در یمن کار می‌کنیم(جنایت می‌کنیم)،‌ما امروز به این خاطر در یمن هستیم که جنگ و آتش در مرزهای ماست، اگر امروز کاری انجام ندهیم، فردا همه منطقه در خطر خواهد بود».

زمان زیادی از جنایت سعودی‌‌ها در بمباران مدرسه‌ای در استان صعده نگذشته بود که جنگنده‌های آنها این بار بیمارستانی را در استان حجه هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از بیماران بستری شده و پزشکان جان خود را از دست دادند.

حکومت سعودی دیگر بهانه‌ای ندارد

رژیم سعودی از همان روزی که جنگ علیه یمن فقیرترین کشور همسایه خود را آغاز کرد، همواره آنچه را بازگرداندن مشروعیت به یمن می‌خواند، یعنی بازگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت را مهمترین انگیزه و هدف خود از این تجاوزگری اعلام می‌کرد و با تکیه بر همین بهانه واهی و البته با چاشنی رشوه مالی، برخی کشورهای ضعیف و غیر مستقل همچون سودان و بحرین را با خود همراه کرد تا جنگ‌افروزان چندملیتی باشند نه تک ملیتی و نام منحرف کننده «ائتلاف عربی» را برگزید تا این‌گونه القا کند که عربستان تنها کشوری نیست که این جنگ را به راه انداخته و یک ائتلاف عربی در پوشش دروغین بازگرداندن مشروعیت دست به این تجاوز زده است. سعودی‌ها برای همراه کردن افکارعمومی و منحرف کردن آنها با تکیه بر همین بهانه واهی و هیاهوی رسانه‌ای بی‌سابقه بیش از یک سال و نیم است کشتار و ویرانگری را در یمن ادامه می‌دهد، اما روز شنبه 23 مرداد، اتفاقی در یمن آن هم در عرصه سیاسی افتاد که شوک بزرگی به متجاوزان سعودی و متحدانشان وارد کرد.

برگزاری نشست پارلمان یمن آن هم پس از گذشت حدود دو سال و تصویب تصمیم مهم گروه‌های مردمی و ملی یمن یعنی تشکیل شورای عالی سیاسی، علاوه بر تقویت موضع گروه مردمی انصارالله و متحدانش، به چالش بزرگی برای حکومت سعودی تبدیل شد و این اقدام هوشمندانه و زیرکانه در کنار عملکرد حساب شده و قدرتمندانه در مرزهای جنوبی عربستان که نقطه ضعف شدید حاکمان نجد و حجاز و نهادهای نظامی‌شان است، ضربه بزرگی به ائتلاف جنگ‌افروزان عرب وارد کرد و خشم و نارضایتی شدید آنها را به دنبال داشت، اقدام نمایندگان پارلمان یمن در حقیقت در هم پیچاندن رسمی صفحه عبدربه منصور هادی و مهر تایید بر نامشروع بودن حکومت وی قلمداد می‌شود، این در حالی بود که منصور هادی پیش از برگزاری این نشست به نمایندگان یمنی درباره دست زدن به چنین اقدامی هشدار داده و آنها را تهدید کرده بود در صورت چنین کاری، آنها را بازخواست خواهد کرد.

نوع واکنش رسانه‌ها و مقامات سعودی و مزدوران یمنی آنها همچون عبدربه منصور هادی نشان دهنده تاثیرگذار بودن اقدام پارلمان یمن و عواقب منفی آن برای متجاوزان سعودی و مهره‌های وابسته آنهاست که فراری و در کاخ‌های سعودی‌‌ها اقامت دارند، به طوری که العزی هبه الله شریم که روزنامه عکاظ عنوان وی را وزیر آب و محیط زیست یمن معرفی کرده-یعنی همان دولت خودخوانده منصور هادی که جلسات خود را در کاخ‌های سعودی برگزار می‌کند، مدعی شده است نشست اخیر پارلمان یمن، نشست توخالی بوده است. این مزدوران همچنان بر ادعای مشروعیت داشتن خود پافشاری می‌کنند.

تشکل بی‌خاصیت و ناکارامد و تشریفاتی موسوم به پارلمان عربی که این روزها به تریبونی برای تمجید و تبلیغ سیاست‌های آل سعود علیه مسلمانان و اعراب تبدیل شده است، مدعی شده است که نشست پارلمان یمن، غیرقانونی است.

این در حالی است که عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح عرب برگزاری نشست پارلمان یمن را دستاورد سیاسی بزرگی توصیف کرده که قدرت و استحکام جنبش انصارالله و متحدانش را مورد تاکید قرار داده و این‌که، ائتلاف گروه‌های مردمی و ملی یمن، زمام امور را پس از گذشت 16 ماه از آغاز جنگ سعودی‌ها به دست گرفته است.جامعه جهانی در مواضع خود در قبال تجاوز به یمن، تجدید نظر کند

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن با مهم خواندن برگزاری نشست پارلمان این کشور، به جامعه جهانی توصیه کرده است به خواسته‌های مردم یمن و گزینه‌های سیاسی آنها احترام بگذارد.

وی البته به حکومت سعودی و دیگر اعضای ائتلاف متجاوزان عرب هشدار داده است از ادامه تجاوزات و پیامدهای آن برحذر بوده و با بازنگری در محاسبات اشتباه خود، جنگ و ویرانگری را فورا پایان دهند.

روزنامه السیاسه کویت به نقل از یک عضو پارلمان یمن اعلام کرد یکی از ماموریت‌های پارلمان طی روزهای آینده مکلف کمیته عالی انتخابات برای آماده‌سازی شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از پایان جنگ و محاصره یمن است.

راز جنگ‌افروزی‌های آل سعود

به گزارش تسنیم، فوزی حوامدی تحلیلگر الجزایری، جنگ‌هایی را که رژیم سعودی در کشورهای اسلامی منطقه به راه انداخته به ویژه جنگ یمن را جنگ‌های مذهبی توصیف می‌کند.

به گفته وی، آنچه هیچ جای شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد، این است که حاکمان عربستان از دین و علما(شیوخ و مبلغان وهابی) برای تبلیغ و مشروعیت‌بخشی به جنگ‌‌هایی استفاده می‌کنند که هیچ هدفی جز حفظ تاج و تخت و منافع خود و نیز برآورده شدن تمایلات و شهوات خود ندارند، آل سعود بر شمار زیادی از علمای خود تکیه کرده است که فکر افراطی و تندروی را ترویج می‌کنند، افراط‌گرایی از نظر آل سعود و شیوخ سعودی، هر چیزی است که بر خلاف تمایل و اراده حاکمان عربستان باشد و این مسائل هیچ ربطی به خدا و دین اسلام ندارد.

سوء‌استفاده از دین برای پیشبرد اهداف جنگ‌افروزان سعودی در یمن، بیانگر انگیزه‌های طایفه‌ای، کینه‌توزی و افکار ویرانگر آل سعود است که تریبون حرمین شریفین را که- در حقیقت متعلق به تمام جهان اسلام است و نباید مورد بهره‌برداری و سوء‌استفاده یک طرف خاص قرار گیرد-به ابزاری برای تبلیغ و تمجید از رژیم خود و مشروعیت‌بخشی به سیاست‌های ویرانگرشان در جهان اسلام تبدیل کرده‌اند.

تحلیلگر الجزایری، جنگ‌افروزی سعودی‌ها در کشورهای اسلامی و عربی به ویژه سوریه، عراق و یمن و بهره‌برداری از دین و علما برای توجیه آن را تاکیدی بر این حقیقت دانست که این جنگ‌ها، جنگ‌های منافع دنیایی است که هیچ ربطی به عقیده ندارد، بلکه مجاهد واقعی کسی است که در برابر تجاوزات سعودی‌ها ایستادگی کند و از عقیده و اصول و اخلاقش دفاع کند، زیرا حاکمان حجاز به محض این‌که احساس کنند تاج و  تختشان به خطر افتاده و در معرض تهدید قرار گرفته، آتش جنگ را شعله‌ور می‌کنند و دین، سنت و جماعت هرگز اهمیت و ارزشی برای آنها ندارد و هرگز درد و غصه دین ندارند.

ادعای عسیری سخنگوی ائتلاف جنگ‌افروزان مبنی بر این‌که هدف از جنگ علیه یمن دور کردن خطر از مرزهای عربستان است، پایه و اساسی ندارد،زیرا این جنگ نشان داده است که یمن هرگز خطری برای عربستان سعودی ندارد و نیروهای مردمی و ارتش یمن هم تنها به دفع تجاوزات نظامیان سعودی می‌پردازند و عملیات آنها در داخل عربستان هم صرفا با بازداشتن متجاوزان از ادامه تجاوزات است و این نیروها هرگز مناطق مسکونی یمن را با موشک و خمپاره هدف قرار نداده‌اند، اما جنگنده‌های سعودی به هیچ چیزی در یمن رحم نمی‌کنند و متجاوزان از بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و کشتار کودکان بیگناه هم ابایی ندارند.

 

بی‌اساس بودن ادعای حکومت سعودی مبنی بر بازگرداندن مشروعیت و دموکراسی به یمن هم با در نظر گرفتن منع رانندگی زنان و محروم بودن مردم عربستان از حق تعیین سرنوشت و تسلیم شدن در برابر حکومت یک خاندان بر خود اثبات می‌شود.

باید تاکید کرد حاکمان نجد و حجاز، استقلال یمن و استقلال طلبی و آزادیخواهی یمنی‌ها را خطری برای خود می‌دانند و به همین سبب برای ویران کردن آن تلاش می‌کنند، اما مردم و ارتش و نیروهای مردمی یمن نشان داده‌‌اند تسلیم‌ناپذیرند و یمن تنها کشور مستقل در جزیره العرب است.

با وجودی که حکومت آل سعود با یک توطئه بزرگ، سه استان عسیر، جیزان و نجران یمن را از سال 1926 به اشغال خود درآورده و ضمیمه خاک خود کردند، یمنی‌ها و به طور خاص هرگز طی این سال‌ها برای جنگ با عربستان برنامه‌ریزی نکرده‌اند، بنابراین ادعای سعودی‌ها مبنی بر تهدید بودن انصارالله پایه و اساسی ندارد، بلکه بر عکس روند تحولات و رخدادهای یمن به ویژه شکست مذاکرات کویت در نتیجه کارشکنی و مانع‌تراشی سعودی‌ها و تشدید تجاوزات نظامی آنها به مناطق مسکونی یمن، ماهیت جنگ‌طلبانه آل سعود را مورد تاکید قرار داد.

حملات جنون‌آمیز به بیمارستان‌ها و مدارس نشان می‌دهد که حکومت سعودی و متحدانش دچار سردرگمی و آشفتگی شدید شده‌اند و این رژیم در رسیدن به اهداف خود کاملا شکست خورده‌است. تحولات اخیر یمن نشان می‌دهد که حاکمان حجاز قادر به اجرای نقشه‌های خود در یمن از راه نظامی به سبب مقاومت و ایستادگی بی‌نظیر مردم و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیستند و در صحنه سیاسی هم با کارشکنی در برابر مذاکرات کویت، ضعف و ناتوانی و در عین حال نگرانی خود را نشان دادند.

تحولات اخیر بر عمق سرخوردگی و آشفتگی جنگ افروزان دلالت می‌کند. فرمان اخیر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای پرداخت یک ماه حقوق به عنوان پاداش به نظامیان و شرکت کنندگان در جنگ و ویرانگری این مسئله را مورد تاکید قرار می‌دهد که نظامیان سعودی از ادامه جنگ و تجاوزگری خسته شده‌اند و سلمان با حربه پرداخت پول قصد دارد آنها را برای ادامه جنگ‌افروزی و خالی نکردن میادین نبرد تشویق کند، چرا که ارتش‌های اجاره‌ای آل سعود هم با وجود دریافت پول‌های هنگفت، هیچ گره‌ای از کلاف سردرگم و پیچیده متجاوزان باز نکرده‌‌اند و نظامیان چند ملیتی حاضر نیستند جان خود را به خاطر حفظ تاج و تخت رژیم حاکم بر عربستان به خطر اندازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.