کارشناسان بین المللی سازمان ملل متحد با انتقاد از وضعیت شیعیان بحرین خواستار جلوگیری از آزار و اذیت و پایان بازداشت ها و شکنجه ها در این کشور شدند.

انتقاد سازمان ملل از آزار و اذیت شیعیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، کارشناسان سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر در بیانیه ای نگرانی خود را نسبت به محدودیت های روشمند آل خلیفه در قبال جامعه شیعی بحرین همچون لغو تابعیت اعلام کردند.

کارشناسان بین المللی در این بیانیه که به بررسی وضعیت بحرین پرداختند، اعلام کردند: بیشتر شیعیان بحرین در موج انبوه عملیات بازداشت، دستگیری، فراخوانی، بازجویی و اتهام های جنایی ضد تعدادی از علمای دینی، مداحان، مدافعان حقوق بشر و مخالفان مسالمت آمیز  قرار دارند و این اقدام ها  نقض اصول حقوق بشر در این کشور به شمار می آید.

این کارشناسان تاکید کرد: هدف قرار دادن یک طایفه دینی در بحرین به مذهب شان برمی گردد؛ در سالهای اخیر شاهد انحلال جمعیت اسلامی الوفاق، تعطیلی سازمان های مبتنی بر آزادی اعتقادی، آزادی ادیان، ممنوعیت برپایی نماز جمعه، ممنوعیت تردد بین مناطق، جلوگیری از دستیابی به اینترنت، ممنوعیت از وعظ رهبران دینی هستیم.

کارشناسان بین المللی افزودند: آل خلیفه اتهام هایی را متوجه یک قشر گسترده از یک گروه خاص دینی کرده است؛ کسانی که به تظاهرات مسالمت آمیز و تجمع های امن اقدام می کنند و دیدگاه های مخالف خود را اعلام می کنند و همچنین به تجمع های غیر قانونی، تحریک علیه نظام، پولشویی، اقدامات تروریستی متهم می شوند.

با توجه به دیدگاه کارشناسان،اتهام ها بی اساس و عاری از صحت است و از این اتهام ها برای هدف قرار دادن عمدی شیعیان در این کشور بهره برداری می کنند.

این کارشناسان حقوقی بین المللی تاکید کردند: نباید از این اتهام ها به عنوان بهانه ای برای محدودیت آزادی دیدگاه ها و آزاد تشکیل جمعیت ها و تجمع مسالمت آمیز و آزادی دینی و اعتقادی استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.