۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 413658

بانک مرکزي قيمت خرده‌فروشي مواد غذايي در هفته منتهي به ۲۲ مرداد را منتشر کرد.

قيمت ۷ گروه کالايي گران شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، از ۱۱ گروه کالايي مصرفي خانوارها، در هفته منتهي به ۲۲ مرداد ماه قيمت ۷ گروه کالايي افزايش يافته، قيمت سه گروه بدون تغيير مانده و قيمت يک گروه هم کاهش داشته است.

بانک مرکزي قيمت خرده‌فروشي مواد غذايي در هفته منتهي به ۲۲ مرداد را منتشر کرد. بر اساس اين گزارش قيمت‌ها در مقايسه به هفته قبل از ۲۲ مرداد ماه تغييرات چنداني نداشته است.

بيشترين افزايش قيمت در مقايسه با هفته قبل از ۲۲ مرداد ماه مربوط به افزايش ۴.۸ درصدي قيمت تخم مرغ و افت ۶.۹ درصدي قيمت مرغ بوده است.

اما روند تغييرات قيمت در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل قابل توجه است. قند و شکر مانند دو گزارش پيشين بيشترين افزايش قيمت را داشته و قيمت آن ۲۷.۲ درصد رشد کرده است. تخم مرغ هم در افزايش قيمت دست کمي از قند و شکر نداشته و افزايش ۲۶.۴ درصدي را تجربه کرده است.
بيشترين افت قيمت در اين هفته هم مربوط به افت ۱۴.۳درصدي قيمت ميوه‌هاي تازه است. گويا افزايش قيمت مرغ هم کند شده است. چون قيمت اين محصول در مقايسه با هفته قبل از ۲۲ مرداد ۶.۹ درصد کاهش و در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل هم تنها ۲.۹ درصد افزايش يافته. اما جالب است که با وجود توقف افزايش قيمت مرغ، اين گراني به تخم مرغ و قند و شکر منتقل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.