رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز چهارشنبه از ایالات متحده خواست تا به صرف محکوم کردن آنچه که در بحرین رخ می‌دهد بسنده نکند.

عمار حکیم: واشنگتن نباید به محکوم کردن رخدادها در بحرین بسنده کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دفترش با هیئتی از کنگره آمریکا به ریاست سناتور کوری بوکر دیدار کرد و در این دیدار نبرد آزادسازی موصل و مرحله پس از داعش مورد بررسی قرار گرفت.

عمار حکیم با بیان اینکه عراق به زودی نتایج صبر و جان فشانی‌های خود را می‌بیند، بر اولویت‌های پنج گانه برای مرحله پس از داعش که عبارت است از استراتژی امنیتی که متکی بر تلاش امنیتی و اطلاعاتی پس از آزادسازی اراضی است و طرح فراگیر برای تمامی عراقی‌ها از طریق یک فراکسیون فراگروهی و بازسازی شهرها و باز گرداندن آوارگان تاکید کرد.

عمار حکیم از جامعه بین الملل نیز خواست تا برای کاستن بحران مهاجرت همکاری و پشتیبانی کند و از عراق در زمینه انسانی که ممکن است با آغاز روند آزاد سازی موصل وخیم شود، حمایت کند.

این مقام عراقی بر اهمیت برقراری روابط استراتژیک با ایالات متحده جهت فایده رساندن به دو طرف بر اساس جایگاه تاریخی عراق و نقشش در منطقه تاکید کرد.

از سوی دیگر، عمار حکیم از ایالت متحده آمریکا خواست تا نقش گسترده‌تری را در قبال رخدادها در بحرین ایفا کند که این نقش با جایگاه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت همخوانی داشته باشد و صرفا به محکوم کردن رخدادها در بحرین بسنده نکند.

در همین حال، سناتور آمریکایی نیز با اظهار خرسندی خود نسبت به رهبری حکیمانه عمار حکیم عنوان داشت که وی  با ارائه آن دیدگاه فراگیر و راه حل‌هایی که اوضاع واقع عراق را در نظر دارد منبع امیدی برای پشت سر گذاشتن چالش‌ها است.

این سناتور آمریکایی روز گذشته نیز بر حمایت آمریکا از دولت کنونی عراق در جنگش علیه داعش تاکید کرد و رفتارهای حکیمانه حیدرالعبادی نخست وزیر عراق را در تعامل با رخدادها و چالش‌ها ستود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.