کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود گردوغبار به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور گفت: با ورود گردوغبار از کشور عراق و همچنین توفانهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور ۸ استان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

 گردوغبار دوباره مهمان کشور شد/ ۸ استان کشور در وضعیت بحرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز دوباره گردوغبار ناشی از توده گردوغباری شمال کشور عراق، وارد کشورمان شده و استانهای خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و بخشهایی از آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: به غیر از استانهای غربی و جنوب غربی کشور مناطقی از استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به سبب توفانهای 120 روزه دچار گردوخاک به همراه غبار شده و کاهش دید افقی در این مناطق پدید آمده است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: گردوغبار ایجاد شده در غرب کشور باعث ایجاد شرایط اضطرار و افزایش غلظت آلاینده‌ها شده که این وضعیت طی 24 ساعت آینده تداوم خواهد داشت و به مردم استانهای مذکور توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری به مراکز شهر خودداری کنند.

نقشینه یادآور شد: گردوغبار ایجاد شده در استانهای غربی کشور باعث شده تا کاهش دید افقی در مناطق همچون مهران در استان ایلام به 600 متر برسد که این عدد بیانگر وضعیت نامناسب در مناطق غرب کشور است.

وی درباره وضعیت جوی سایر نقاط کشور اظهار کرد: در سه روز آینده مناطق شمالی، مرکز و جنوب کشور جوی نسبتا آرام خواهند داشت و تنها ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رشد ابر خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را در 72 ساعت آینده صاف و آفتابی دانست و گفت: دمای هوای تهران فردا با یک درجه افزایش دما به 35 درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.