۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 413867

بررسی آمار جریان‌های سطحی در درازمدت ۴۷ ساله کشور نشان می‌دهد که متوسط مجموع جریان‌های سطحی کشور در ۱۰ ماهه نخست سال آبی، بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۵۹۵ میلیون مترمکعب بوده، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال آبی جاری ۵۴.۶ میلیارد مترمکعب بوده است.

 کاهش ۳۲ درصدی حجم آب‌های سطحی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بررسی گزارش های رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران از وضعیت جریانهای سطحی در ماههای گذشته از سال آبی جاری نشان می دهد که حجم جریانهای سطحی از ابتدای سال آبی 95 - 94 (ابتدای مهرماه 94) تا پایان تیرماه بالغ بر 54 میلیارد و 603 میلیون مترمکعب بوده است.

این میزان جریان آب سطحی نسبت به سال آبی گذشته که میزان جریان آبهای سطحی کشور در مدت مشابه (ابتدای مهر 93 تا پایان تیرماه 94) بالغ بر 37 میلیارد و 493 میلیون مترمکعب بوده، رشدی 46 درصدی داشته است.

سال قبل به دلیل کاهش شدید بارندگی نسبت به متوسط درازمدت کشور، شاهد کاهش شدید جریانهای سطحی نیز بودیم که رشد 46 درصدی میزان جریانهای سطحی نسبت به سال آبی گذشته که سالی خشک بوده، فقط نشان از مطلوب بودن شرایط آبی سال جاری نسبت به سال گذشته است و نمی توان در مجموع از این رشد، شرایط مطلوب را برای سال آبی 95 - 94 نتیجه گرفت.

بررسی آمار جریانهای سطحی در درازمدت 47 ساله کشور نشان می دهد که متوسط مجموع جریانهای سطحی کشور در مدت مشابه (10 ماهه نخست سال آبی) بالغ بر 80 میلیارد و 595 میلیون مترمکعب بوده که با مقایسه این رقم با میزان جریانهای سطحی سال آبی جاری، کاهش 32 درصدی جریانهای آب سطحی کشور نتیجه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.