یک سناتور آمریکایی از حمایت کشورش از عربستان در جنگ علیه یمن به شدت انتقاد دارد، واشنگتن را در کشته شدن غیرنظامیان یمنی سهیم دانست.

اعتراف تلخ سناتور آمریکایی در مورد کشتار یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سناتور کریس مورفی کشورش را مسئول کشته شدن غیرنظامیان یمنی در جریان حمله ائتلاف تحت فرماندهی عربستان به یمن دانست.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" آمریکا تصریح کرد: اثر انگشت آمریکا در مورد هر انسانی که جان خود را در یمن از دست می دهد، مشاهده می شود زیرا با وجود اینکه این عربستان است که بمب ها را از هواپیماهای خود روی یمن می ریزد اما آنها نمی توانند اینکار را بدون آمریکا انجام دهد. اینها مهمات ما است که به عربستان فروخته شده است و هواپیماهای ما، جنگنده های عربستان را در آسمان سوخت رسانی می کنند. علاوه بر این، سازمان اطلاعات ما به عربستان کمک می کند و نقشه اهداف را ارایه می دهد.

در همین حال، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در گفت وگو با این شبکه تلویزیونی درصدد توجیه حمایت واشنگتن از ریاض برآمد و بدون اشاره به کشته شدن میلیونها نفر در جنگ های مختلف آمریکا از جمله یک میلیون از مردم عراق در نتیجه تجاوز آمریکا به این کشور گفت: شمار کشته های غیرنظامی باید در هر درگیری صفر باشد. ارتشی در جهان وجود ندارد که با جدیت مثل ارتش آمریکا برای مطمئن شدن از این مسئله تلاش کند".
وی در دفاع از حکومت سعودی افزود: ما عربستان را از مسائلی که نگرانی ما را بر می انگیزد و بارها درباره قربانیان غیرنظامی در یمن، آگاه کرده ایم. می بینم که آنها تحقیقاتی را درباره کشته شدن غیرنظامیان انجام داده و همچنان می دهند. ما این مسئله را بسیار جدی می گیریم.
کربی گفت: بله ما روابط دفاعی قوی با عربستان داریم. یکبار دیگر تاکید می کنم که ما به طور روتینی با آنها صحبت می کنیم. ما از اینکه نگرانی خود را به آنها منتقل کنیم، نگران نیستیم و مجددا تاکید می کنم که عربستان درباره این ادعاها تحقیق می کند و موضع را جدی می گیرد.
از آغاز حمله ارتش سعودی به یمن، بیش از 6 هزار و 500 نفر کشته و بیش از 2.5 میلیون نفر آواره شده اند.
در این مدت، 1671 مدرسه بمباران و میلیارد دلار به ساختار زیربنایی اقتصاد یمن آسیب وارد شده است.
جنگنده های سعودی اخیرا نیز یک مدرسه و یک بیمارستان تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز را بمباران کردند که به شهادت چند زن و کودک منجر شد.
این چهارمین مورد از حمله به بیمارستانهای تحت مدیریت پزشکان بدون مرز در یمن بود. دولت عربستان در موارد قبلی متعهد شده بود که درباره آن تحقیق کند اما بار دیگر به بمباران این بیمارستانها پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.