کارشناسان اسرائیلی براین باورند که اسرائیل نمی تواند از حضور بمب افکنهای روسیه در خاک ایران نگران نباشد اما به احتمال زیاد حل اختلافات با مسکو در پشت صحنه بدون صدور بیانیه های تند علنی انجام خواهد گرفت.

واکنش رژیم صهیونیستی به حضور نیروی هوایی روسیه در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ریانووستی اسرائیل به شدت نگران گسترش همکاری های نظامی ایران و روسیه و خصوصا حضور نیروی هوایی روسیه در خاک ایران است اما  روسای اسرائیل فعلا راجع به عملیات روسیه از پایگاه همدان مطلبی را اظهار نمی کنند. 
تسوی ماگن، سفیر اسبق اسرائیل در مسکو به ریانووستی گفت که استقرار بمب افکن های روسیه در ایران تنها یک مسئله فنی نیست. این مسئله نزدیک شدن ایران با روسیه است و در اینجا ما نمی توانیم بی خبر بمانیم. اسرائیل نگرش بی طرفانه و واقع بینانه ای نسبت به این مسئله به مثابه یک معضل دارد. اگر روسیه به ایران نزدیک شود بنابراین می خواهم بدانیم که به حساب چه کسی؟

وی افزود: ایران هیچگاه نیات خود را نسبت به اسرائیل پنهان نمی کند اگر ما چنین امکانی را در اختیار ایران قرار دهیم، تا نابودی اسرائیل جنگ خواهد کرد.

در همین حال آندره کوژینوف تحلیلگر نظامی اسرائیلی می گوید: اگرچه ما روابط عادی با روسیه داریم اما واقعیت حضور بمب افکن های راهبردی که قادر به حمل سلاحهای هسته ای هستند، در منطقه و همچنین در ایران نمی تواند اسرائیل را نگران نکند. ما در فعالیتهای روسیه در سوریه دخالت نمیکنیم اما تقویت کمربند شیعی البته ما را بسیار نگران می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.