یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که در لایحه برنامه ششم توسعه به صورت کلی به آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است و مسائلی همچون اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و کودکان بی‌سرپرست مورد غفلت قرار گرفته است.

  غفلت برنامه ششم از اعتیاد، زنان و کودکان بدسرپرست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، رسول خضری با انتقاد از عدم توجه لازم به آسیب‌های اجتماعی در لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: به نظر ما آن چه دولت در قالب لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه داده، لایحه نیست و شامل احکام و پیش نویس برنامه ششم توسعه است که در آن نیز به معضلات و آسیب‌های اجتماعی پرداخته نشده است.

به گفته وی، در احکام برنامه ششم توسعه به صورت کلی به آسیب‌های اجتماعی اشاره شده و برای حل این مشکل کمیسیون اجتماعی بالغ بر 60 پیشنهاد را به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از عدم توجه احکام لایحه به مسائلی همچون اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و کودکان بی‌سرپرست در لایحه احکام برنامه ششم گفت: در شرایطی که اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی آثار مخربی بر بنیان خانواده می‌گذارد ، باید برنامه‌ای مدون و بلند مدت برای ساماندهی و کاهش آن داشت که این موضوع منوط به برنامه ریزی در احکام توسعه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.