وزیر امور خارجه اتریش از تصمیماتش برای بسته نگه داشتن دائمی مسیر بالکان سخن گفته و توافق پناهندگان با ترکیه را راه حل درستی ندانست.

 توافق پناهندگان با ترکیه راه حل درستی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه "دی ولت"، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه ترکیه سیاست بازدارندگی و محدودیت علیه هجوم پناهندگان را خواستار شده و توافق پناهندگان با ترکیه را راه حل درستی برای این بحران ندانست.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین تاکید کرد که می خواهد مسیر بالکان را برای همیشه بسته نگه دارد.
وی مقابله با هجوم غیر قانونی پناهندگان به اروپا را تا زمانی که از مرزهای خارجی حفاظت نشود امکان پذیر ندانسته و تصمیم صدر اعظم آلمان در سپتامبر 2015 مبنی بر اینکه پناهندگان از مجارستان به صورت موقت اجازه مهاجرت به آلمان را داشته باشند نادرست ارزیابی کرد.

وی که در گفتگو با روزنامه "راینیشن پست" آلمان سخن می گفت  خواستار یک طرح جایگزین برای پیمان دوبلین اروپا شد. بر اساس پیمان دوبلین پناهندگان باید در همان کشوری که اولین بار به آن وارد می شوند درخواست پناهندگی کنند.

"کورس" همچنین انتقاد شدیدی به توافق پناهندگان با ترکیه وارد کرده و گفت: یک اروپای قدرتمند و مستقل باید خود بتواند از مرزهایش حفاظت کند. چنین تصمیمی باید سریعا گرفته شود.

وی همچنین بر لزوم توافق با کشورهای مبدا برای بازگرداندن پناهندگانی که پناهندگی آن ها رد شده است تاکید کرده و گفت: کشورهای مبدائی که خواهان این همکاری ها نیستند باید تحت فشار قرار داده شوند.

توقف همه کمک های مالی به این کشورها باید به عنوان یک تهدید روی میز قرار گیرد. اتحادیه اروپا باید بر سر ارزش های اساسی و همچنین منافع خود بایستد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.