جایزه جهانی «گوهرشاد» به ۸ بانوی نیکوکار اهدا خواهد شد.

اهدای جایزه جهانی «گوهرشاد» به ۸ بانوی نیکوکار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، جایزه جهانی بانو گوهرشاد، 10 شهریورماه و همزمان با ایام زیارتی امام رضا(ع) به برگزیدگان اهدا می‌شود.
در اولین نشست علمی جایزه جهانی گوهرشاد، دکتر احمد بادکوبه و‌ دکتر محمدحسن رجبی دوانی‏ دو تن از اساتید برجسته تاریخ در جلسه حضور داشتند و زوایای اهدای این جایزه جهانی بررسی شد.
دکتر سروری مجد؛ رئیس دبیرخانه جایزه جهانی گوهرشاد، در تشریح دلایل برگزاری این جشنواره گفت: در راستای اجرای بند 4 حکم مقام معظم رهبری به تولیت محترم آستان قدس رضوی و به منظور جریان سازی فرهنگی در خصوص نیکوکاری، طرح برگزاری جشنواره و اعطای جایزه جهانی گوهرشاد تدوین شده است.
دکتر سروری مجد افزود:‌ هدف از این جایزه، تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در ذیل نام مبارک حضرت ثامن الحجج(ع) است که البته به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت(ع) یعنی گوهرشاد هر سال به 8 بانوی نیکوکار که در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته اند، جایزه جهانی گوهرشاد اهدا می شود.
سروری مجد گفت: شیوه نامه‌ای تدوین شده و موضوعاتی چون ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی و عملکرد مثبت و جریان ساز در حوزه های فرهنگی هنری، وقف،‌ عمران،‌ پزشکی، علمی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی به عنوان ملاک های 8 گانه تعیین 8 برگزیده امسال در نظر گرفته شده است.
سروری مجد اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ نیکوکاری مقرر شد دبیرخانه دائمی جایزه جهانی بانو گوهرشاد تشکیل و اساسنامه ای تدوین و تصویب شود.
در ادامه این نشست دکتر رجبی دوانی ضمن استقبال از اختصاص این جایزه جهانی به بانوان نیکوکار تاکید کرد:‌ نام بانوان خیر و نیکوکار بی شماری در صفحات تاریخ جای گرفته که گمنام هستند و این جایزه جهانی فرصتی برای شناخته شدن این شخصیت های برجسته تاریخ و معرفی خدمات سازنده و ارزشمند آن¬هاست.
این پژوهشگر تاریخ افزود: بانو گوهرشاد نمونه ای از زنان نیکوکاری است که در مسیر اعتلای دین و دیدگاه های شیعه گام برداشت و مسجد جامع گوهرشاد در حرم مطهر حضرت رضا(ع) نشانه ای از خیرخواهی این زن مومن و ارادت وی به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
دکتر بادکوبه یکی دیگر از اساتید حاضر در این جلسه نیز ضمن تقدیر از اقدام آستان قدس رضوی برای اختصاصی این جایزه گفت: اهدای این جایزه فرصتی برای قدرشناسی از اندیشه های خیرخواهانه و حرکت های متعالی نیکوکاران است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.